Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πρόγραμμα Διαχείρισης Μελέτης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

 Πού: Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Ίσιδα, Ηρώων Πολυτεχνείου 87, ΠειραιάςΠότε:&nbs...

Εύκολα και υγιεινά σνακ για την τσάντα του σχολείου

 Εάν θέλετε το παιδί σας να καταναλώνει υγιεινά σνακ στο σχολείο ετοιμάστε κ...

Γιατί είναι αναγκαίο να γνωρίζει ο δάσκαλος για τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού σας;

 Εάν το παιδί σας έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, όπως δυσλεξία ή ΔΕΠ-Υ, φρο...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

Εργοθεραπεία, αποκατάσταση λεπτής και αδρής κινητικότητας


Αν το παιδί σας κάνει «άσχημα» και δυσανάγνωστα γράμματα, αν δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στη μελέτη του και θέλει να κινείται διαρκώς , αν είναι υπερβολικά αδέξιο ή δυσκολεύεται να ενταχθεί στη σχολική ομάδα, τότε η εργοθεραπεία θα μπορούσε να το βοηθήσει να εξελιχθεί και μάλιστα με έναν ιδιαίτερα ευχάριστο τρόπο!

  • Τί ακριβώς είναι η εργοθεραπεία ;
Η εργοθεραπεία είναι μια ειδικότητα των επαγγελμάτων υγείας η οποία έχει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογής. Ειδικότερα ασχολείται με τη θεραπεία και αποκατάσταση παιδιών και ενηλίκων που εμφανίζουν προσωρινή ή μόνιμη δυσχέρεια στη λεπτή και αδρή κινητικότητα, η οποία τους εμποδίζει να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο.

  • Τί μπορεί να προκαλέσει δυσχέρεια στη λεπτή και αδρή κινητικότητα;

*Οι μαθησιακές δυσκολίες και η διάσπαση προσοχής

*Τα προβλήματα και οι διαταραχές ομιλίας

* Προβλήματα ακοής ή όρασης

*Δυσπραξία , αδεξιότητα

*Διαταραχές στη συμπεριφορά

*Νευρολογικές παθήσεις

*Κινητική καθυστέρηση

*Αναπτυξιακές Διαταραχές

  • Ποια σημάδια μας οδηγούν στον εργοθεραπευτή;
Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν το παιδί σας παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:

● Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.

● Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Δεν έχει δηλαδή, ανάλογα με την ηλικία του, τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα κλπ.

● Μοιάζει αδύναμο, έχει δηλαδή ελαττωμένο μυϊκό τόνο. Πρόκειται για ένα παιδί που φαίνεται να μην έχει αντοχή, που είναι χαλαρό-πλαδαρό.

● Πέφτει εύκολα κάτω.

● Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.

● Η ομιλία του είναι δυσνόητη και χωρίς σωστή άρθρωση.

● Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.

● Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών, ίσως επειδή δεν του αρέσει να το αγγίζουν.

● Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη.

● Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, συνήθως στην Α΄ δημοτικού.

● O γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.

● Κουράζεται εύκολα με τις σχολικές του εργασίες.

● Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.

● Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.

● Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.

  • Τί κάνει ένας εργοθεραπευτής ;
Αν το παιδί σας έχει δυσκολία να πιάσει το μολύβι και ως συνέπεια η γραφή του είναι δυσανάγνωστη ο εργοθεραπευτής θα «δουλέψει» την απτική ενημερότητα του χεριού και τη λεπτή κίνηση των δαχτύλων με ασκήσεις γραφής , αλλά και με δραστηριότητες που θα ενισχύσουν την αίσθηση της αφής.
Αν το παιδί είναι υπερκινητικό και η προσοχή του αποσπάται συνεχώς ο εργοθεραπευτής θα φροντίσει να του μάθει τεχνικές συγκέντρωσης, θα οργανώσει μαζί του το χρόνο μελέτης του και με ειδικές μεθόδους θα εκτονώσει την ανάγκη του για συνεχή κίνηση.
Οι συνεδρίες εργοθεραπείας συστήνονται ιδιαιτέρως και σε παιδία με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Ο εργοθεραπευτής έχει σα στόχο να εξοικειώσει το παιδί με τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής, να το βοηθήσει στη εκμάθηση της αυτοεξυπηρέτησήσ του και στην πορεία του προς την ανεξαρτητοποίηση και τη κοινωνική συνδιαλλαγή.

  • Πώς εφαρμόζονται οι εργοθεραπευτικές συνεδρίες στο Κέντρο μας ;
Το Κέντρο μας διαθέτει μια έμπειρη διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από παιδοψυχίατρους, ψυχολόγο , ειδικούς παιδαγωγούς , λογοθεραπευτή και εργοθεραπευτή.

Η συνεργασία της ομάδας οδηγεί στην επιτυχημένη θεραπευτική παρέμβαση.

Μετά την πλήρη αξιολόγηση του εργοθεραπευτή συγκροτείται , σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους θεραπευτές, το πρόγραμμα αποκατάστασης που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά.

Στόχοι μας είναι :
  1. να συμβάλλουμε όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα στον εντοπισμό των δυσκολιών πριν αυτές αποτελέσουν πρόβλημα
  2. να βοηθήσουμε το παιδί να ξεπεράσει τις δυσκολίες, τονώνοντας το αίσθημα της αυτοπεποίθηση
  3. να καθοδηγήσουμε τους γονείς για το πως μπορούν να βοηθήσουν το παιδί στο σπίτι
  4. να συμβάλλουμε στο κομμάτι της προεπαγγελματικής εκπαίδευσης


Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132