Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Το παιδί μου βάζει πράγματα στο στόμα, τι να κάνω;

 Πιπιλάει ακόμη το χέρι του, μασουλάει το μπουφάν του ή το μανίκι του, γλύφε...

10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΔΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ;

Προστέθηκε την: 6/11/2015



ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΔΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ;


Δεν μπορεί να καταλάβει τι του λέτε, παρουσιάζει καθυστέρηση στην ομιλία, δεν μπορεί να εκφραστεί μέσα από τον λόγο; Μάθετε τι είναι η ειδική γλωσσική διαταραχή.

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) είναι μια διαταραχή κατά την οποία παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων. Επηρεάζει την ανάγνωση και τη μάθηση κι αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του παιδιού στο σχολείο. Η διαταραχή αυτή εμφανίζεται σε παιδιά ηλικίας 3 ετών περίπου.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής;

Γενικά το παιδί παρουσιάζει μία καθυστέρηση στη γλώσσα, έχει αργούς ρυθμούς και η μάθηση είναι μια επίπονη διαδικασία τόσο για το παιδί όσο και για τους γονείς. Το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες:

* Στην έκφραση του προφορικού λόγου: ο αριθμός των λέξεων που χρησιμοποιεί είναι φτωχός, δεν χρησιμοποιεί σύνθετες λέξεις, οι προτάσεις του είναι πολύ απλές για την ηλικία του. Αδυνατεί να βρει τις κατάλληλες λέξεις για να εκφραστεί γι’ αυτό και κάνει πολλές παύσεις ή χρησιμοποιεί πολύ συχνά τις αόριστες λέξεις «τέτοιο» και «αυτό», δεν μπορεί να διηγηθεί τα γεγονότα με τη σωστή σειρά.

* Στην κατανόηση των όσων ακούει. Είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τα φυσιολογικά παιδιά και δεν μπορεί να εκτελέσει εύκολα σύνθετες προφορικές οδηγίες.

* Στην κατανόηση της γραμματικής: δεν αντιλαμβάνεται την χρήση των άρθρων, του πληθυντικού αριθμού, των ουσιαστικών και του αορίστου.

* Στη συμμετοχή και στη διατήρηση του διαλόγου επειδή δεν καταλαβαίνει το περιεχόμενο της συζήτησης.

* Στην ανάγνωση και στην κατανόηση του νοήματος του κειμένου.

* Στην απομνημόνευση και στην ανάκληση κάποιας σημαντικής πληροφορίας του κειμένου.

* Στη γραφή: κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη, επαναλήψεις, μικρές προτάσεις χωρίς εννοιολογικό περιεχόμενο.

Πώς αντιμετωπίζεται

Απευθυνθείτε σε ένα Ειδικό Κέντρο Θεραπειών: Εκτιμάται ότι το 7%-10% των παιδιών ηλικίας δυο ετών μπορεί να παρουσιάσουν ειδική γλωσσική διαταραχή. Όμως, αυτό το ποσοστό μειώνεται στις ηλικίες 3-4 ετών αν τα παιδιά δεχθούν έγκαιρη παρέμβαση από ειδικό. Σε συνεργασία, όταν χρειάζεται, με τα μέλη διεπιστημονικής ομάδας (λογθεραπευτής, εργοθεραπευτής, ψυχολόγος, ειδικός παιδαγωγός) ενός ειδικού κέντρου θεραπείων μπορεί να αντιμετωπιστεί η ειδική γλωσσική διαταραχή. Έπειτα από λεπτομερή αξιολόγηση με ειδικά ανιχνευτικά εργαλεία θα σχεδιαστεί εξατομικευμένη θεραπευτική προσέγγιση και εντατική αγωγή. Ωστόσο είναι απαραίτητο να αποκλειστούν προβλήματα όπως νοητική υστέρηση, προβλήματα ακοής, αυτισμός ή νευρολογικές βλάβες.

Ενημερώστε το περιβάλλον: Φροντίστε να ενημερώσετε τον παιδικό σταθμό ή το σχολείο, προκειμένου να συνεργαστείτε με τους εκπαιδευτικούς όσον αφορά την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Διαβάζετε στο παιδί:
Η ανάγνωση παραμυθιών μπορεί να το βοηθήσει με διάφρους τρόπους να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα του. Όταν του διαβάζετε ζητήστε του να σας αφηγηθεί αυτά που άκουσε, κάντε του ερωτήσεις για την ιστορία και τους ήρωες, ενθαρρύνετέ το να κάνει το ίδιο ερώτησεις, να πάρει μέρος στους διαλόγους ή να ζωγραφίσει τα σημεία της ιστορίας που του άρεσαν. Έτσι θα καταφέρει να κατανοήσει καλύτερα τα όσα άκουσε, να διευρύνει το λεξιλόγιό του και να βελτιώσει τις προτάσεις του.

Τονώστε την αυτοπεποίθησή του: Πολλά απ’ αυτά τα παιδιά που έχουν διαγνωστεί με ειδική γλωσσική διαταραχή δέχονται προσβολές από τους συμμαθητές τους, βιώνουν ματαίωση από τους γονείς τους και αμφισβήτηση και από τους εκπαιδευτικούς. Έτσι απομονώνονται ή παρουσιάζουν προκλητική συμπεριφορά ή πάσχουν από άγχος και κατάθλιψη. Η τόνωση της αυτοπεποίθησής τους, η υπομονή και η ενεργοποίηση των δυνατών τους σημείων κρίνεται απαραίτητη για την ψυχική εξέλιξη του παιδιού.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα






Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132