Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ

Προστέθηκε την: 27/10/2015




27 Οκτωβρίου: Κάθε χρόνο τέτοια μέρα είναι αφιερωμένη στην εργοθεραπεία αφού είναι η Παγκόσμια Ημέρα εργοθεραπείας. Ο εργοθεραπευτής του Κέντρου Ειδικού Θεραπειών Ίσιδα Φρέντυ Σκούρτη εξηγεί τι κάνει ένας εργοθεραπευτής και πότε πραγματικά τον χρειάζεστε.


Ο εργοθεραπευτής

Ο εργοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει άτομα όλων των ηλικιών (παιδιά, εφήβους, ενήλικες και ηλικιωμένους) που:

● παρουσιάζουν αναπηρίες

● περιορισμούς στην εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων

● δυσλειτουργίες όπως κινητικές, νευρολογικές, ψυχοκοινωνικές, αισθητηριακές, γνωστικές, αναπτυξιακές ή μαθησιακές διαταραχές.

Πότε χρειάζεται να απευθυνθείτε σε εργοθεραπευτή


Οποιαδήποτε περίεργη και ιδιαίτερη συμπεριφορά του παιδιού θα πρέπει να παρατηρείται προσεκτικά από τους γονείς. Αν αυτή η συμπεριφορά επιμένει και το παιδί παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες ίσως χρειαστεί να απευθυνθείτε σε έναν εργοθεραπευτή για να μπορέσει να την αξιολογήσει. Απευθυνθείτε σε έναν ειδικό όταν το παιδί:

● Δεν είναι ικανό στην αυτοφροντίδα όπως δεν μπορεί να φάει μόνο του, να χρησιμοποιήσει τα μαχαιροπήρουνα, να φορέσει τα ρούχα του, να πάει στην τουαλέτα, να κάνει μπάνιο, να πλύνει τα δόντια του κ.λπ.

● Δεν μπορεί να πιάσει το μολύβι σωστά, δεν κάνει ευανάγνωστα γράμματα (κεφαλαία και μικρά), δεν έχει κατεύθυνση των γραμμάτων από τα αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω, αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς.

● Δεν μπορεί να προσανατολιστεί σωστά στο χώρο και στο χρόνο, δεν γνωρίζει το «δεξιά – αριστερά», πέφτει εύκολα κάτω (clumsy child), χτυπάει εύκολα πάνω σε άλλους ή σε αντικείμενα.

●Δεν ενδιαφέρεται να παίξει με τα παιχνίδια της ηλικίας του, τα σπάζει ή δεν μπορεί να παίξει με αυτά επειδή αναπτυξιακά είναι πιο πίσω.

●Δεν μπορεί να μιμηθεί τις κινήσεις κάποιου άλλου και δεν συμμετέχει σε συμβολικό παιχνίδι. Δεν μπορεί να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
● Παρουσιάζει φτωχή οπτική, ακουστική, λεκτική μνήμη.

● Εμφανίζει δυσκολία στην εκμάθηση καινούργιων δεξιοτήτων και εννοιών.

● Έχει μειωμένη αντοχή λόγω του μειωμένου μυϊκού τόνου.

● Δεν του αρέσει η παιδική χαρά, δεν θέλει να κάνει κούνια, να πετάει / κλωτσάει / πιάνει μπάλα, να τρέχει, να πηδάει, να ισορροπεί.

● Αποφεύγει τις δραστηριότητες που απαιτούν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας όπως το γράψιμο ή ζωγραφική σε πλαίσιο, το φτιάξιμο ενός παζλ, η χρήση ψαλιδιού.

● Είναι υπερκινητικό. Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα.

● Έχει ευαισθησία σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.

● Δυσκολεύεται στον ύπνο, δεν κοιμάται μόνο του παρά με τους γονείς του.

● Έχει κακή στάση σώματος είτε όταν κάθεται σε καρέκλα είτε οκλαδόν ή σε κύκλο.

●Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.

● Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και συνήθως παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.

Πως παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής;


Η πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των παιδιών. Το παιχνίδι αποτελεί για τον εργοθεραπευτή το βασικό εργαλείο για την κινητοποίηση, την αξιολόγηση και τη θεραπεία.Οι εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν εκπαιδευτικά και επιτραπέζια παιχνίδια, χειροτεχνίες (χρώματα, πηλός, γύψος κ.ά.), θεατρικό παιχνίδι,μουσική, σωματοκινητικό παιχνίδι και γραφοκινητικές ασκήσεις. Όλα αυτά μπορούν να αντιμετωπίσουν την υπερκινητικότητα, να μειώσουν τη διάσπαση προσοχής, να βελτιώσουν τον οπτικοκινητικό συντονισμό, να αντιμετωπίσει τα προβλήματα γραφής, να προσφέρουν αισθητικοκινητικά ερεθίσματα, να βελτιώσουν την ακουστική και την οπτική αντίληψη, να βοηθήσουν στην αντίληψη και τον προσανατολισμού χώρου και χρόνου. Επίσης, ο εργοθεραπευτής πραγματοποιεί θεραπευτικές παρεμβάσεις όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε ομαδικό επίπεδο με ομαδικά παιχνίδια με ανταγωνιστικά παιχνίδια, με κατασκευαστικά παιχνίδια, με εξερευνητικές δραστηριότητες και με κοινωνικές δραστηριότητες.



Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ οι εργοθεραπευτές μας ακολουθούν τα εξής στάδια:


Αξιολόγηση:
Εφαρμόζουν στο παιδί κάποια αξιολογητικά τεστ για να το γνωρίσουν και να κρίνουν σε ποιους τομείς χρειάζεται βελτίωση.

Ενημέρωση:
Ενημερώνουν τους γονείς και προτείνουν ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα με συγκεκριμένους στόχους. Δίνουν συγκεκριμένες
συμβουλές για εξάσκηση στο σπίτι.

Επικοινωνία:
Συνεργάζονται με όλους όσοι είναι στο κοντινό περιβάλλον του παιδιού (εκπαιδευτικοί, άλλοι θεραπευτές, γιατροί)

Επανεξέταση:
Χρησιμοποιούν κατά διαστήματα διάφορα τεστ για να διαπιστωθεί η βελτίωση του παιδιού.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132