Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΠΟΙΑ NEA ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΑ ΑΓΧΗ, ΦΟΒΙΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ;

Προστέθηκε την: 20/10/2015



Πώς μπορεί το γνωσιακό συμπεριφορικό δράμα να βοηθήσει παιδιά με κοινωνικές και επικοινωνιακές δυσκολίες; Η Ευγενία Ανδριοπούλου, Λογοθεραπεύτρια του Κέντρου Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ μας εξηγεί.

Τι είναι το γνωσιακό συμπεριφορικό δράμα (ΓΣΔ);
«Πρόκειται για ένα ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο που σχεδιάστηκε ειδικά για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που συχνά αντιμετωπίζουν παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Βασίζεται σε επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Τρίνιτυ της Ιρλανδίας. Το γνωσιακό συμπεριφορικό δράμα είναι το απαραίτητο εργαλείο για τη βελτίωση της αυτοπεποίθησης, της ευελιξίας, της ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης, της κατάκτησης κοινωνικών δεξιοτητών, της καταπολέμησης φοβιών και άγχους.»

Τι μεθόδους χρησιμοποιεί;

«Συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική θεραπεία.»

Πώς εφαρμόζεται;
«Τα παιδιά συμμετέχουν βιωματικά σε συναρπαστικές ιστορίες και καλούνται να ξεπεράσουν μια σειρά δοκιμασίες, όπως να ανακαλύψουν το χαμένο θησαυρό, να βρουν το μαγικό τόπο με τα σοκολατένια ρυάκια, τα βουνά από παγωτό, τα ποτάμια της τσίχλας και τα δέντρα με τις καραμέλες, να πετάξουν με τα μαγικά χαλιά, να λύσουν το γρίφο της εξαφάνισης του μικρού μάγου, να φτιάξουν τη δική τους επιχείρηση. Οι δοκιμασίες αυτές στοχεύουν να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και να τα παροτρύνουν να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να δημιουργήσουν φιλίες και να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, όπως η αντίληψη και η έκφραση των συναισθημάτων τους, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούνε τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να δουν τον εαυτό τους με τα μάτια του ικανού, του νικητή, αυτού που καταφέρνει τα πάντα κι έτσι όταν έρθει η ώρα να αντιμετωπίσουν εμπόδια νιώθουν σίγουρα κι ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν.»

Τι καταφέρνει να κάνει στα παιδιά το ΓΣΔ;
«Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της Δρ. Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στη γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών. Σίγουρα με το πρόγραμμα αυτό τονώνεται η αυτοπεποίθηση των παιδιών, αναπτύσσονται δεξιότητες και βελτιώνονται οι διαπροσωπικές σχέσεις τους. Δεν διορθώνει τις αδυναμίες τους αλλά ενισχύει τις δυνατότητές τους.»



Τι θεωρείτε επιτυχία σε αυτό το πρόγραμμα;
«Ένα από τα βασικά στοιχεία του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η σημασία του κινήτρου για την εκτέλεση οποιασδήποτε άσκησης ή δραστηριότητας. Τα παιδιά βλέπουν τη διαδικασία σαν παιχνίδι κι ενώ το πρόγραμμα είναι πολύ απαιτητικό από άποψης συγκέντρωσης και πειθαρχίας, όχι μόνο δεν δυσανασχετούν αλλά παραπονιούνται ότι ο χρόνος περνάει πολύ γρήγορα κι ανυπομονούν για τη συνέχεια.»

Εκτός από παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο asperger εσείς σε ποια άλλα παιδιά το χρησιμοποιείτε;
«Σε παιδιά με δυσκολίες στην επικοινωνία και στη συμπεριφορά, σε παιδιά που έχουν άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση και φοβίες. Έτσι, το πρόγραμμα μπορεί να τα βοηθήσει να αναπτύξουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και να ξεπεράσουν προσωπικές δυσκολίες όπως φοβίες, άγχη, στερεοτυπίες, αντίσταση στην αλλαγή και έλλειψη αυτοπεποίθησης.»

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ίδιο σε όλα τα παιδιά;
«Αναγνωρίζοντας ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, τα προγράμματα του ΓΣΔ είναι εξατομικευμένα και σχεδιάζονται κατόπιν λεπτομερούς αξιολόγησης του επιπέδου λειτουργικότητας του κάθε παιδιού. Η θεματολογία και οι επιμέρους στόχοι της κάθε ομάδας ορίζονται με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μελών της. Οι προσωπικοί στόχοι για το κάθε μέλος τίθενται σε συνεργασία με τους γονείς.»

Το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Ίσιδα είναι πιστοποιημένος συνεργάτης του προγράμματος;
«Ναι και διοργανώνει ομάδες Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος απογευματινές ώρες.»

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα





Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132