Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ;

Προστέθηκε την: 15/9/2015



Δυσκολίες στη γραφή, την ανάγνωση και τη συγκέντρωση μπορεί να σας υποψιάσουν. Μάθετε πώς θα καταλάβετε ότι το παιδί σας έχει μαθησιακές δυσκολίες.


Οι μαθησιακές δυσκολίες αφορούν μια σειρά δυσκολιών που συνδέονται με τη μάθηση. Δυσλεξία, δυσγραφία, δυσπραξία, δυσαριθμισία, δυσορθογραφία, ελλειμματική προσοχή και υπερκινητικότητα θεωρούνται μαθησιακές δυσκολίες και περιγράφουν τις διαταραχές εκείνες οι οποίες δυσκολεύουν τη μαθησιακή διαδικασία. Αυτές οι διαταραχές μπορεί να αφορούν σε ένα μόνο γνωστικό ή λειτουργικό τομέα, ή περισσότερους. Δηλαδή η δυσγραφία αφορά τη δυσκολία του συντονισμού των κινήσεων που απαιτούνται για τη γραφή ενώ η δυσλεξία είναι μια νευρολογικής φύσης διαταραχή, συχνά οικογενειακή , που έχει σχέση με την κατάκτηση και την επεξεργασία του λόγου. Τα πιο συνηθισμένα χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών περιλαμβάνουν δυσκολία στην πρόσληψη της γλώσσας, στην έκφραση, στην γραφή, την ανάγνωση, την ορθογραφία και μερικές φορές στην αριθμητική. Συχνά οι μαθησιακές δυσκολίες επιφέρουν συναισθηματική αστάθεια, άγχος, έλλειψη κινήτρου, χαμηλή σχολική επίδοση, απόσυρση ,προβλήματα στη συμπεριφορά.

Πώς θα καταλάβετε ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες

Αν το παιδί σας παρουσιάζει δυσκολίες:

Στη συγκέντρωση:
δεν μπορεί να συγκεντρωθεί την ώρα του μαθήματος ή /και είναι υπερκινητικό.

Στη γραφή: πιάνει «περιέργα» το μολύβι, κάνει άσχημα γράμματα και μουτζούρες, αντικαθιστά φθόγγους όπως π.χ. το ο με το α, το φ με το θ, το λ με το ρ ή κάνει καθρέφτισμα όπως π.χ. το ε σε 3, γράφει κεφαλαία και μικρά γράμματα μαζί, παραλείπει ή προσθέτει γράμματα, κάνει λάθη στην ορθογραφία κλπ.

Στην ανάγνωση: διαβάζει συλλαβιστά, αργά ή σπαστά, χωρίς ρυθμό, χωρίς να ακολουθεί τα σημεία στίξης, «πηδάει» σειρές ή διαβάζει την ίδια σειρά δυο φορές κλπ.

Στη μνήμη: δεν μπορεί να αποστηθίσει, δεν θυμάται τις οδηγίες κλπ.

Στην κατανόηση και την επεξεργασία όσων ακούει ή διαβάζει.

Στα μαθηματικά: δεν μπορεί να κάνει απλές αριθμητικές πράξεις, να λύσει προβλήματα, μπερδεύει τα πρόσημα + ,- κλπ.

Επιπλέον τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χαρακτηρίζονται από χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλά επίπεδα άγχους και φόβου, κοινωνική απομόνωση, έλλειψη οργάνωσης στη σχολική τσάντα, στα παιχνίδια, στα ρούχα ,δυσκολία στον προσανατολισμό κ.λπ.

Τι να κάνετε

Παρατηρείτε τη συχνότητα και την ένταση της εμφάνισης του προβλήματος και συζητήστε το με τους δασκάλους του.

Η έγκαιρη διάγνωση βοηθάει στη σωστή αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών. Απευθυνθείτε για αξιολόγηση σε ένα εξειδικευμένο κέντρο ειδικών θεραπειών. Θα σας συστήσουν τους αρμόδιους ειδικούς όπως ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές ή και εργοθεραπευτές οι οποίοι θα εφαρμόσουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για το δικό σας παιδί και τις συγκεκριμένες ανάγκες του. Όσο πιο νωρίς μπει το παιδί σε πρόγραμμα παρέμβασης τόσο καλύτερη είναι η εξέλιξη του προγράμματος.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα


Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132