Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΘΑΡΑ;

Προστέθηκε την: 12/6/2015



Αν ακόμη το παιδί σας το «νερό» το λέει «νελό» εξετάστε με έναν λογοθεραπευτή μήπως έχει φωνολογική διαταραχή. Η λογοθεραπεύτρια Ευγενία Ανδριανοπούλου εξηγεί περί τίνος πρόκειται.

Τι είναι η φωνολογική διαταραχή;

Τα παιδιά που έχουν αναπτυχθεί φυσιολογικά μέχρι την ηλικία των 4 ετών έχουν κατακτήσει τα περισσότερα φωνήματα ενώ μέχρι 5 - 6 ετών μιλούν καθαρά όπως οι ενήλικες. Όταν ένα παιδί κάνει λάθη στην παραγωγή, τη χρήση, την έκφραση ή την οργάνωση του ήχου, υποκαθιστά ή παραλείπει ήχους τότε αυτό σημαίνει ότι έχει κάποια φωνολογική διαταραχή με συνέπεια η ομιλία του να είναι δυσκατάληπτη. Συνήθως παρουσιάζεται πιο συχνά στα αγόρια με το 3% των παιδιών να αφορά στην προσχολική ηλικία. Οι φωνολογικές διαταραχές μπορεί να εμφανιστούν σε συνδυασμό με άλλες διαταραχές όπως για παράδειγμα ο τραυλισμός.

Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν ένα παιδί έχει φωνολογική διαταραχή;

Όταν ένα παιδί έχει φωνολογική διαταραχή συνήθως:
* Απλοποιεί τις συλλαβές π.χ. τάτα αντί πατάτα, μάτιο αντί για δωμάτιο.
* Κάνει αναδιπλασιασμό συλλαβών π.χ. πιπί αντί παπί
* Παραλείπει φωνήματα ή συμφωνικά συμπλέγματα π.χ. κούπα αντί για σκούπα, καότο αντί καρότο.
* Κάνει μετάθεση φωνημάτων π.χ. βλιβίο αντί βιβλίο.
* Αντικαθιστά φωνήματα όπως τσέρω αντί ξέρω.

Που οφείλεται η φωνολογική διαταραχή;

Αν και το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών που παρουσιάζουν διαταραχή δεν έχουν κανένα οργανικό, ανατομικό ή ψυχολογικό αίτιο ωστόσο οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρχει κληρονομικότητα, μερική απώλεια ακοής στην περίοδο της γλωσσικής κατάκτησης φωνημάτων (π.χ. από ωτίτιδες) ελλειπή λεκτικά ερεθίσματα ή συναισθηματική ανωριμότητα.

Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;

Η θεραπευτική παρέμβαση περιλαμβάνει την συνεργασία του λογοθεραπευτή με την οικογένεια, με στόχο την αποτελεσματική αποκατάσταση των δυσκολιών του παιδιού.
1 Να μιλούν στο παιδί απλοποιημένα, καθαρά και αργά χωρίς να το διορθώνετε.
2 Να του διαβάζουν βιβλία και να παίζουν μαζί του γλωσσικά παιχνίδια που δίνουν στο παιδί ερεθίσματα και ευκαιρίες να μιλήσει.
3 Να μην αφήνουν το παιδί να δείχνει αυτό που επιθυμεί. Να του ζητούν να επικοινωνεί λεκτικά τις επιθυμίες του.
4 Να ενθαρρύνουν το παιδί να δημιουργεί φράσεις αντί να μιλά μονολεκτικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένα παιδί λέει «μπάλα» αντί να πει μια ολοκληρωμένη πρόταση «Θέλω να παίξω μπάλα».
5 Να δίνουν χρόνο στο παιδί να εκφραστεί και να μη μιλούν εκ μέρους τους. Πολλά παιδιά, δυσκολεύονται, αργούν να ολοκληρώσουν τη φράση τους ή εκφράζονται με λάθη.
6 Όταν του μιλούν να φροντίζουν να υπάρχει βλεμματική επαφή και να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ύψους με το παιδί. Βλέποντάς το παιδί τον γιονιό μπορεί να μιμηθεί τις κινήσεις των αρθρωτών του.

Πόσο σημαντικό είναι να απευθυνθούν σε έναν λογοθεραπευτή;
Αρκετοί γονείς, μολονότι έχουν εντοπίσει δυσκολίες στην κατανόηση και έκφραση της ομιλίας του παιδιού τους, επαναπαύονται, πιστεύοντας πως το παιδί τους έχει απλά «αργήσει» να μιλήσει και πως όλα είναι «θέμα χρόνου». Όμως είναι απαραίτητη η έγκαιρη επέμβαση ενός λογοθεραπευτή. Η έγκαιρη παρέμβαση σε καθυστέρηση του λόγου ή φωνολογική διαταραχή, θα βοηθήσει το παιδί να μην αποκτήσει αργότερα χαμηλή αυτοεκτίμηση, μειωμένη κοινωνική δραστηριότητα, φόβο για επικοινωνία και έκφραση, μαθησιακές δυσκολίες. Η πλειοψηφία των παιδιών που παρουσιάζουν φωνολογικές διαταραχές αν ακολουθήσουν ένα λογοθεραπευτικό πρόγραμμα το ολοκληρώνουν με απόλυτη επιτυχία.

Που να απευθυνθείτε;
Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ
παρέχεται δωρεάν λογοθεραπευτική εξέταση για διαταραχές φωνής, ομιλίας και επικοινωνίας. Επίσης για δυσκολίες άρθρωσης, τραυλισμό, ταχυλαλία, δυσκολίες μάσησης και κατάποσης, καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη, διαταραχές λόγου μετά από ατύχημα και διαταταραχές στην κατανοήση λόγου. Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ υπάρχει μία επιστημονική ομάδα κατάλληλα εκπαιδευμένη και καταρτισμένη προκειμένου να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα με εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης, προσαρμοσμένο πάντα στις ανάγκες και τις ικανόητες του κάθε παιδιού.



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132