Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ;

Προστέθηκε την: 6/5/2015



Όλοι οι γονείς ρωτάνε πότε ένα παιδί πρέπει να αρχίσει λογοθεραπεία και πώς θα καταλάβουν ότι το παιδί τους έχει κάποιο πρόβλημα στο λόγο ή στην ομιλία. Ο λογοθεραπευτής Θεοφάνης Ντινόπουλος δίνει την απάντηση.

Κοιτώντας τη φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας σε παιδιά, μπορούμε να καταλάβουμε αν παιδί έχει διαφορετική εικόνα ή απόκλιση. Αν παρουσιάζει διαφορές τότε πρέπει να εξεταστεί από λογοθεραπευτή.

Από 0 – 6 μηνών
Παράγει ήχους ευχαρίστησης
Αντιδρά στους ήχους και γυρίζει το κεφάλι του
Χρησιμοποιεί διαφορετικό κλάμα
Αναγνωρίζει φωνές και γελάει όταν του μιλάνε
Μιμείται ήχους
Έχει ποικιλία στην ηχηρότητα και τον τόνο
Κάνει χρήση χειρονομιών

Από 7 – 12 μηνών
Καταλαβαίνει το «Όχι» και το «Ναι»
Ακούει το όνομά του
Παράγει περισσότερους ήχους
Λέει τις πρώτες λέξεις
Παρουσιάζει στοιχεία προσωδίας και επιτονισμού
Υπακούει στις απλές εντολές
Ακούει όταν του μιλάνε
Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο με 1-3 λέξεις

Από 13 – 18 μηνών
Η ομιλία είναι ακατάληπτη
Ηχολαλία
Υπακούει στις απλές εντολές
Παράγει σύμφωνα
Το λεξιλόγιο είναι από 3 – 25 λέξεις ή και περισσότερες
Κάνει χειρονομίες και φώνηση

Από 19 – 24 μηνών
Η ομιλία του είναι κατανοητή
Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 50 – 100 λέξεις ή και περισσότερες
Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο με περισσότερες από 300 λέξεις
Κάνει προτάσεις με ουσιαστικά και ρήματα
Κάνει προσωπικές αντωνυμίες (εγώ, εσύ, αυτός)
Ρωτάει: «Τι είναι αυτό;»
Ακούει ιστορίες
Μπορεί να δείξει πέντε μέρη του σώματος
Γνωρίζει αντικείμενα χρήσης
Μπορεί να δεχτεί εντολές με δυο μέρη

Από 2 – 3 ετών
Η γλώσσα του είναι κατανοητή από τους ξένους
Γνωρίζει τις έννοιες «όλα» και «πολλά»
Γνωρίζει τα αντικείμενα με το όνομά τους
Γνωρίζει τα μέρη του σώματός του
Γνωστοποιεί την ανάγκη του για τουαλέτα
Κάνει απλές ερωτήσεις
Ξέρει ιστορίες και τραγούδια
Κάνει προτάσεις με 3 – 4 λέξεις
Κάνει ερώτηση με δυο λέξεις
Χρησιμοποιεί γραμματικούς χρόνους, προθέσεις, άρθρα και αφηρημένες έννοιες
Ρωτάει: Ποιος, γιατί, πόσα είναι
Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει από 500 – 900 λέξεις
Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 50 -250 λέξεις ή περισσότερες
Η ομιλία του είναι δυνατή
Κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη
Κάνει φωνήματα όταν μιλάει

Από 3 – 4 ετών
Υπακούει σε σύνθετες εντολές
Αντιλαμβάνεται τις αντίθετες έννοιες
Κάνει απλές ερωτήσεις
Εκφράζει τα συναισθήματά του
Κάνει προτάσεις με 4 - 6 λέξεις
Χρησιμοποιεί 1200 – 2000 λέξεις.
Η καταληπτότητα ομιλίας αγγίζει το 80%
Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 800 – 1500 λέξεις
Κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη
Ψιθυρίζει
Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό, αντωνυμίες, χρόνους ρημάτων
Χρησιμοποιεί παρελθόν και μέλλον.
Συμμετέχει σε συζητήσεις

Από 4 ετών
Γνωρίζει τους αριθμούς μέχρι το 3
Αναγνωρίζει 3 βασικά χρώματά
Αντιλαμβάνεται τις έννοιες του χώρου
Χρησιμοποιεί 2800 λέξεις
Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 900 – 2000 λέξεις
Κάνει σύνθετες προτάσεις (4 – 8 λέξεις)
Κάνει σωστή χρήση γραμματικής
Ακούει τις ιστορίες και απαντά σε ερωτήσεις
Περιγράφει την ημέρα του
Αναμεταδίδει μια ιστορία
Κάνει σύνθετες απαντήσεις
Κάνει χρήση αντικειμένων

Από 5 – 6 ετών

Αναγνωρίζει 6 χρώματα
Αναγνωρίζει 3 σχήματα
Χρησιμοποιεί 12000 λέξεις
Αυξάνεται το λεξιλόγιό του
Συμμετέχει σε διαλόγους
Μετράει μέχρι το 30
Συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια
Υπακούσει σε σύνθετες εντολές (3 μέρη)
Γνωρίζει τις μέρες της εβδομάδας
Γνωρίζει τις αντίθετες έννοιες
Χρησιμοποιεί κλίσεις και χρόνους ρημάτων (αόριστος, μέλλοντας)
Κάνει αντικατάσταση φωνημάτων
Κάνει πλήρεις προτάσεις
Επικοινωνεί εύκολα με παιδιά της ηλικίας του

Από την ομιλία «ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Το Α και το Ω για την Ανάπτυξη των παιδιών» που διεξήχθη στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ τον Απρίλιο του 2015.




Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132