Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ;

Προστέθηκε την: 4/5/2015




Μήπως το παιδί σας δεν έχει αναπτύξει σωστά τις κύριες επικοινωνιακές δεξιότητες; Αφηγείται χωρίς να υπάρχει αλληλουχία στη σκέψη; Η λογοθεραπεύτρια Ευγενία Ανδριανοπούλου μας εξηγεί γιατί τα παιδιά δυσκολεύονται στην κατάλληλη χρήση του λόγου σε κάθε κοινωνική περίσταση (πραγματολογία).

Τι είναι η πραγματολογία
«Πραγματολογία ονομάζουμε τη σωστή χρήση του λόγου, τα νοήματα και οι σημασίες που παίρνουν όταν μιλάμε ανάλογα με τον χώρο, το χρόνο και την κοινωνική κατάσταση» [Firth C., 1999]

Ποιες είναι οι κύριες επικοινωνιακές δεξιότητες
* Χρήση της γλώσσας για διαφορετικούς σκοπούς (χαιρετισμός, ενημέρωση, απαίτηση, υπόσχεση, αίτηση).
* Αλλαγή της γλώσσας σύμφωνα με τις ανάγκες του ακροατή ή της κατάσταση. Διαφορετικά μιλάμε σε ένα μωρό από ότι σε έναν ενήλικα, όταν δίνουμε πληροφορίες σε έναν άγνωστο, όταν μιλάμε στην τάξη κ.λπ.
* Τήρηση κανόνων κατά τη διάρκεια συζητήσεων όπως εναλλαγή σειράς, εισαγωγή θεμάτων συζήτησης, διατήρηση του θέματος συζήτησης, αναδιατύπωση του νοήματος όταν αυτό δεν είναι κατανοητό, χρήση μη λεκτικής επικοινωνίας, απόσταση που στεκόμαστε από τον συνομιλητή μας, διατήρηση της βλεμματικής επαφής και τη χρήση εκφράσεων προσώπου.

Πότε ένα παιδί έχει πραγματολογικές δυσκολίες;

* Το παιδί λέει ακατάλληλα ή άσχετα πράγματα κατά τη διάρκεια των συνομιλιών μας.
* Αφηγείται ιστορίες χωρίς αλληλουχία στη σκέψη.
* Δεν παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία στην χρήση της Γλώσσας.

Πότε μιλάμε για πραγματολογική διαταραχή
Ένα παιδί παρουσιάζει πραγματολογική διαταραχή εφόσον η κοινωνική γλώσσα του δεν είναι ακατάλληλη σε σχέση με την χρονολογική του ηλικία [Bishop, 2000]. Συνήθως, η πραγματολογική διαταραχή συνυπάρχει με άλλες δυσκολίες στη γλώσσα όπως η ανάπτυξη του λεξιλογίου και η γραμματική.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς:
* Να απευθυνθούν σε έναν ειδικό θεραπευτή (λογοθεραπευτή ή ειδικό παιδαγωγό).
* Να προσπαθήσουν στο σπίτι να αναπτύξουν τις δεξιότητες του παιδιού του. Γι αυτό:
* Παίξτε με τα παιδιά παιχνίδια ρόλων στο σπίτι.
* Επιβραβεύστε κάθε σωστή κοινωνική συμπεριφορά.
* Προσπαθήστε μπροστά σε άλλους να μάθετε στο παιδί τη σωστή συμπεριφορά.
* Μην αγχώνετε το παιδί να κάνει κάτι που το δυσκολεύει.

Ο ειδικός θεραπευτής θα πρέπει να:
* αξιολογήσει τις πραγματολογικές δεξιότητες του παιδιού σε σχέση με την χρονολογική του ηλικία,
* αναλύσει τα αποτελέσματα,
* δημιουργήσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα,
* δώσει κατευθυντήριες γραμμές για το πώς πρέπει να χειριστούν οι γονείς τις καταστάσεις

Από την ομιλία «ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Το Α και το Ω για την Ανάπτυξη του παιδιού» που διεξήχθη στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ τον Απρίλιο του 2015.




Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132