Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

Εργασίες για το σπίτι: μήπως φορτώνονται τα παιδιά;

Προστέθηκε την: 26/10/2017



Περισσότερες εργασίες για το σπίτι δεν σημαίνει εμπέδωση της γνώσης και καλύτερη εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί δίνουν για το σπίτι αρκετές ασκήσεις στα παιδιά, τις γνωστές «φωτοτυπίες”, με σκοπό να προσαρμοστούν στη μελέτη και να μάθουν να μελετούν μόνα τους. Όντως αυτή η τακτική προάγει τη μάθηση ή μήπως είναι ξεπερασμένη και τα παιδιά φορτώνονται περισσότερο από όσο χρειάζεται και στερούνται το παιχνίδι;

Οι εργασίες είναι ξεπερασμένο μοντέλο εκμάθησης

Οι εργασίες στο σπίτι σύμφωνα με τις συμπεριφορικές θεωρίες μάθησης θεωρούνται ξεπερασμένες στις μέρες μας. Πολλές έρευνες δείχνουν ότι δεν υπάρχει κάποια συσχέτιση ανάμεσα στις εργασίες στο σπίτι και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών. Αντίθετα, έχουν αναφερθεί πολλές αρνητικές επιπτώσεις στον ψυχισμό και στην προσωπικότητα των μαθητών από την ανάθεση των εργασιών.Η ιδέα πως οι εργασίες στο σπίτι δίνονται για εμπέδωση της γνώσης που κατέκτησαν τα παιδιά μέσα στην τάξη, για να μάθουν να διαχειρίζονται τον χρόνο τους, για να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η εργατικότητα, η αυτοπειθαρχία και η αυτονομία, μπορεί να περιγραφεί ως ένας μύθος. Οι ασκήσεις για το σπίτι μακροπρόθεσμα επιδρούν αρνητικά στη μάθηση ενώ τα παιδιά σε βάθος χρόνου φαίνεται ότι βλάπτονται συναισθηματικά, αναπτυξιακά, κοινωνικά. Εάν τα παιδιά δεν παίρνουν ασκήσεις στο σπίτι τότε:

Δεν χάνουν το χρόνο τους και αφιερώνονται σε άλλες δραστηριότητες
Τα παιδιά όταν φορτώνονται με εργασίες δεν ξεκουράζονται μετά το σχολείο, δεν έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν άλλα πεδία μάθησης, όπως συμβαίνει με τη βιωματική μάθηση, την κίνηση, το παιχνίδι, το τραγούδι, τα πειράματα κλπ, που πραγματικά βοηθούν στην κατάκτηση της γνώσης.Όταν δεν έχουν εργασίες για το σπίτι έχουν περισσότερο χρόνο να παίξουν, να κοιμηθούν, να διαβάσουν, να περάσουν χρόνο με την οικογένειά τους και τους φίλους ή τα αδέλφια τους. Έτσι, τα παιδιά έχουν καλύτερη στάση απέναντι στο σχολείο και δεν χάνουν το χρόνο τους για άλλες δραστηριότητες.

Δεν νιώθουν ματαίωση
Τα παιδιά που κατανοούν γρήγορα τα όσα μαθαίνουν στο σχολείο χάνουν το χρόνο τους κάνοντας ξανά τα ίδια πράγματα στο σπίτι και όσοι δεν τα κατανοούν ή έχουν κενά απογοητεύονται, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, αγχώνονται, έχουν το αίσθημα της ματαίωσης και μειώνεται η αυτοπεποίθησή τους. Επίσης, οι ασκήσεις για το σπίτι αποσυντονίζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, και για κάποια από αυτά είναι πολύ δύσκολο να τις ολοκληρώσουν στο σπίτι.

Αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον στην τάξη
Η εξάσκηση στο σπίτι δεν δημιουργεί κατανόηση αλλά ούτε και οι αυστηρές προθεσμίες που δίνονται στα παιδιά τα διδάσκουν δεξιότητες διαχείρισης χρόνου. Αντιθέτως ό,τι διδάσκεται στην τάξη, με ευφάνταστο τρόπο, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν περισσότερο ενδιαφέρον στην τάξη και για τη μάθηση. Γιατί αυτό είναι και το ζητούμενο της εκπαίδευσης: τα παιδιά να αγαπήσουν τη μάθηση.

Δεν μειώνεται το ενδιαφέρον τους για τη μάθηση
Η δουλειά σε φωτοτυπίες μετριάζει την επιθυμία των παιδιών να μελετήσουν ή να σκεφτούν, οπότε δεν φαίνεται να συμβάλλει και στη βελτίωση κάποιων δεξιοτήτων. Η τακτική του να μη δίνονται ασκήσεις για το σπίτι στην πραγματικότητα καταλήγει σε καλύτερη διδασκαλία στην τάξη. Και αυτό επειδή θέτει περισσότερη ευθύνη στους δασκάλους να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τη διδακτική ώρα. Επιπλέον και πρακτικά ένα χαρτί, που πολλές φορές είναι φωτοτυπημένο στραβά, έχει μικρά γράμματα, έχει «μαυρίλα» από το φωτοτυπικό ή δεν αφήνει τον απαιτούμενο χώρο για να γραφτούν οι απαντήσεις, σίγουρα δεν είναι ελκυστικό στα παιδιά. Την ίδια ώρα μια επίσκεψη στη γειτονιά για να δουν όλα τα μαγαζιά που τελειώνουν σε -ειο και να μάθουν την ορθογραφία τους αντί να το δουν σε ένα φύλλο Α4 σαφέστατα είναι πιο ελκυστικό.

Έχουν λιγότερο άγχος
Εξαιτίας της αυξανόμενης ποσότητας ασκήσεων για το σπίτι που απαιτείται να κάνουν, αυξάνεται και το άγχος των παιδιών ενώ ενισχύεται και η ανταγωνιστικότητά τους.

Μειώνονται οι οικογενειακές διαμάχες
Πολλοί καυγάδες έχουν επίκεντρο τις σχολικές εργασίες και τον χρόνο που αφιέρωσαν ή δεν αφιέρωσαν τα παιδιά. Οι γονείς πιστεύουν ότι αν επιμηκύνουν τη σχολική ζωή στο σπίτι, τα παιδιά θα γίνουν καλύτεροι μαθητές και αν διαβάζουν και γράφουν με τις ώρες θα πετύχουν. Επιπλέον, οι ίδιοι οι γονείς αγχώνονται για το αν θα προλάβουν τα παιδιά να διαβάσουν ώστε να ξεκινήσουν τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες με αποτέλεσμα να τα πιέζουν.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα









Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132