Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

Γιατί είναι αναγκαίο να γνωρίζει ο δάσκαλος για τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού σας;

Προστέθηκε την: 14/9/2017




Εάν το παιδί σας έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, όπως δυσλεξία ή ΔΕΠ-Υ, φροντίστε να ενημερώσετε έγκαιρα τους εκπαιδευτικούς του παιδιού σας, και να μην τους κρατάτε… στο σκοτάδι!

Γιατί, λοιπόν, είναι αναγκαίο να γνωρίζει ο δάσκαλος για τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού σας;

1 Επειδή χάνετε πολύτιμο χρόνο, και οι δυο πλευρές
Η έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών εάνυπάρχει διαγεγνωσμένη μαθησιακή δυσκολία από ειδικό, επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να βοηθήσουν σημαντικά το παιδί. Εξηγήστε ποια είναι τα συμπτώματα της μαθησιακής δυσκολίας που έχει (κάθε παιδί έχει διαφορετική εικόνα και διαφορετικά αδύναμα και δυνατά σημεία π.χ δυσκολεύεται να αποδώσει γραπτά τις σκέψεις του , αλλά έχει ωραίες ιδέες ή πλούσιο λεξιλόγιο)προκειμένου να γίνουν από τον εκπαιδευτικό οι απαραίτητες κινήσεις προσαρμογής της μαθησιακής διαδικασίας και να δοθούν ισότιμες ευκαιρίες στη γνώση.


2 Επειδή ο δάσκαλος είναι σύμμαχός σας
Η συνεργασία οικογένειας-σχολείου βοηθά στην επίδοση των μαθητών και την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς. Η συμμετοχή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των σχέσεων γονέων-μαθητών-εκπαιδευτικών και την επιτυχή αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών ενώ ενισχύει επίσης και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, προλαμβάνοντας και αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες προσαρμογής. Ζητάτε από τους δασκάλους τις στρατηγικές διδασκαλίας τους, ώστε να μπορείτε να τις εφαρμόζετε και εσείς κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Θεσπίστε από κοινού ένα κατάλληλο σύστημα σημείωσης των εργασιών της επόμενης ημέρας για να μην παραλείπει τι έχει να διαβάσει την επόμενη μέρα, επειδή δεν το σημείωσε. Ζητήστε από τον δάσκαλο να δίνει μια λίστα με τις υποχρεώσεις του παιδιού φωτοτυπημένες καθώς πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται στην αντιγραφή από τον πίνακα και συνήθως μένουν τελευταία στην τάξη και αντιγράφουν , χάνοντας την επαφή με τα άλλα παιδιά και νιώθοντας μειονεκτικά .

3 Επειδή ο εκπαιδευτικός θα διαμορφώσει τη διδασκαλία του
Πριν αρχίσει τη διδασκαλία θα πρέπει να έχει την προσοχή του μαθητή αλλά και να τη διατηρεί. Έτσι καλό είναι π.χ. να διατηρεί μια καλή οπτική επαφή με το μαθητή ή να περνά και να τον ακουμπά κατά τη διάρκεια του μαθήματος καθώς αυτό τον βοηθά να εστιάσει την προσοχή του. Να χρησιμοποιεί οπτικά βοηθήματα για να παρέχει οπτικοακουστική διδασκαλία, κάτι που βοηθά πολύ ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και όλα τα παιδιά της τάξης. Να του δίνει τον απαιτούμενο χρόνο για να απαντήσει στις ερωτήσεις του. Γενικά οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται αρκετό χρόνο να γράψουν ή να απαντήσουν σε κάτι.

4 Επειδή το παιδί χρειάζεται την αποδοχή
Ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δεν γίνεται εύκολα αποδεκτό από τη μαθητική ομάδα ενώ μπορεί να υποστεί αρνητική αντιμετώπιση από τους συμμαθητές του. Όταν ο εκπαιδευτικός είναι ενημερωμένος θα προβεί στις σωστές προληπτικές κινήσεις προκειμένου να αποφύγει τέτοιες αντιδράσεις και να βοηθήσει στην ομαλή αποδοχή του παιδιού από την ομάδα. Έχει διαπιστωθεί από έρευνες, ότι οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις στην τάξη και στο σχολείο γενικότερα, δεν ευνοούν μόνο την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, αλλά συμβάλλουν επίσης στη μεγαλύτερη πειθαρχία μέσα στη σχολική μονάδα και στην τάξη.

Μην ξεχνάτε: Είναι απαραίτητη η έγκαιρη και πλήρης αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών του παιδιού από έναν ειδικό.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα

Πηγή: Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη και παρέμβαση του δασκάλου, Ευρώπη Πουρσανίδου, Εργαστήριο Παιδαγωγικής Έρευνας και Εκπαιδευτικών Πολιτικών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης








Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132