Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

Τι πειράζει αν το παιδί μου δεν κρατάει σωστά το μολύβι;

Προστέθηκε την: 17/7/2017




Η εργοθεραπεία ως όρος ακούγεται πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε τουλάχιστον έναν γνωστό, φίλο ή συγγενή του οποίου το παιδί κάνει ή έχει κάνει συνεδρίες εργοθεραπείας. Γιατί γίνεται όμως τόσος ντόρος με την εργοθεραπεία; Τα παιδιά που παρουσιάζουν κάποιες καθυστερήσεις στην ανάπτυξή τους την έχουν πραγματικά ανάγκη ή απλώς είναι… μόδα;

“Τι πειράζει αν το παιδί μου δεν κρατάει σωστά το μολύβι; Θα μάθει! Και εμείς δεν κρατάμε σωστά το μολύβι και τι πάθαμε;”. Συχνά ακούγονται σε συζητήσεις ενηλίκων τέτοιες απόψεις. Σίγουραπαιδιά με δυσκολίες υπήρχαν πάντα απλώς δεν μπορούσαμε κάποτε να τις εντοπίσουμε, να τις κατονομάσουμε ή να τις αντιμετωπίσουμε θεραπευτικά. Για παράδειγμα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία, κάποτε θεωρούνταν τεμπέλικα, που βαριούνταν να διαβάζουν ή ζωηρά που δεν μπορούσαν να προσαρμοστούν στην τάξη. Με την παρέμβαση όμως του ειδικού παιδαγωγού τα παιδιά αυτά βελτιώνουν τις δεξιότητές τους και μπορούν να συνεχίσουν με αυτοπεποίθηση την ακαδημαϊκή τους πορεία αν το επιλέξουν.

Η εργοθεραπεία πολλές φορές είναι άγνωστη στους ανθρώπους που δεν ασχολούνται με το χώρο της ειδικής αγωγής. Ας δούμε λοιπόν τι κάνει ένας εργοθεραπευτής.
Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί τη λειτουργικότητα του ατόμου και το βοηθά να ενισχύσει και να κατακτήσει τις δεξιότητες που πρέπει να έχει ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Το πεδίο δράσης του έχει να κάνει και με παιδιά αλλά και με ενήλικες. Εδώ θα εστιάσουμε στην παρέμβαση του εργοθεραπευτή σε ένα παιδί με δυσκολίες. Ο εργοθεραπευτής επεμβαίνει και βελτιώνει:

Την αδρή κινητικότητα: Το παιδί που δυσκολεύεται με την ισορροπία, τον συντονισμό των άνω και κάτω άκρων, δεν έχει ιδιαίτερη δύναμη ή αντοχή, αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο σε όλα: από το περπάτημα και το ανέβασμα σκάλας μέχρι το χοροπήδημα, τα άλματα και το πιάσιμο και ρίξιμο μια μπάλας. Τέτοια ελλείμματα μπορεί να αποτρέπουν το παιδί να παίξει και να συμμετάσχει σε αθλητικές ομάδες κάτι που μπορεί να επηρεάσει την κοινωνικοποίηση και την αυτοεκτίμησή του. Το παιδί αυτό συχνά σκοντάφτει σε αντικείμενα, πέφτει ή «τρακάρει» πάνω σε πράγματα ή ανθρώπους. Κάποιες φορές, ο χαμηλός μυϊκός τόνος εμποδίζει το παιδί να καθίσει σωστά κάτι που είναι σημαντικό για τη συμμετοχή του στην τάξη.

Τη λεπτή κινητικότητα: Ο εργοθεραπευτής επεμβαίνει και εκπαιδεύει το παιδί στο σωστό πιάσιμο του μολυβιού, στο γραφοκινητικό συντονισμό, στον οπτικοκινητικό και τον αμφίπλευρο συντονισμό Όταν υπάρχει έλλειψη δύναμης, κινητικού ελέγχου και επιδεξιότητας, τα παιδιά δυσκολεύονται να ζωγραφίσουν, να χρησιμοποιήσουν ψαλίδι ή να περνούν χάντρες σε νήματα. Αυτές οι καθυστερήσεις, εάν δεν αντιμετωπιστούν, θα κάνουν απλές δραστηριότητες, όπως το γύρισμα των σελίδων, το γράψιμο, τη χρήση ενός υπολογιστή, πολύ πιο δύσκολες. Επιπλέον ως ενήλικας θα παρουσιάζει μεγαλύτερη δυσκολία να γράψει, να διατηρήσει οργανωμένο το γραφείο του ή το σπίτι του και να κάνει εγκαίρως τις εργασίες του, να κάνει κάποιες μικροδουλειές στο σπίτι όπως π.χ. να βιδώσει μία βίδα κ.λπ.

Τις κοινωνικές δεξιότητες: Ο εργοθεραπευτής εκπαιδεύει το παιδί στο να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τις συνθήκες και τους ρόλους που αναλαμβάνει, το βοηθά δηλαδή στην κατάκτηση των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Στην αυτοεξυπηρέτηση: Δεξιότητες καθημερινής ζωής όπως είναι η ένδυση, η απόδυση, η προσωπική υγιεινή, η τουαλέτα και η σίτιση είναι σημαντικές για την αυτονόμηση του παιδιού και την αυτοεξυπηρέτησή του.

Τον γνωστικό και αντιληπτικό τομέα: Ο εργοθεραπευτής ενισχύει τις αντιληπτικές και γνωστικές δεξιότητες του παιδιού όπως η κατηγοριοποίηση, η οπτική και ακουστική μνήμη, η κριτική ικανότητα και η επίλυση προβλήματος. Όταν ένα παιδί δυσκολεύεται στη συγκέντρωση, την προσοχή, την οργάνωση, το χωροχρονικό προσανατολισμό κ.τλ., εάν δεν λάβει εργοθεραπευτική παρέμβαση στο μέλλον θα εξελιχθεί σε έναν ενήλικα που θα δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες, μπορεί π.χ. να μην έχει καλή ακουστική αντίληψη, θα έχει αδύναμο προσανατολισμό και δεν θα μπορεί να κάνει σωστή διαχείριση χρόνου ή θα αδυνατεί να επιλύσει προβλήματα καθημερινότητας.

Φυσικά θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η ένταξη του παιδιού σε ένα πρόγραμμα εργοθεραπευτικής παρέμβασης θα πρέπει να γίνεται μετά από ενδελεχή αξιολόγηση και αν όντως εκτιμηθεί ότι το επίπεδο λειτουργικότητας του παιδιού επηρεάζεται από τις δυσκολίες του. Στόχος δεν είναι να γεμίζουμε το χρόνο του παιδιού με θεραπείες, αλλά να παρεμβαίνουμε ώστε να γίνεται η καθημερινότητά του πιο λειτουργική.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα




Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132