Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: Γιατί πρέπει να κάνουν διακοπές και από τις θεραπείες τους; Τι λέει η ψυχολόγος

Προστέθηκε την: 20/6/2017



Τώρα που τα σχολεία έκλεισαν τα παιδιά είναι έτοιμα να απολαύσουν το καλοκαίρι τους. Η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα M.Sc. στην Ειδική Αγωγή, Λογοθεραπεία και Συμβουλευτική Γονέων και Επιστημονική Υπεύθυνη του Ψυχοθεραπευτικού Κέντρου Ίσιδα εξηγεί γιατί τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να κάνουν διακοπές και από τις θεραπείες τους.

Γιατί τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να κάνουν διακοπές και από τις θεραπείες τους;

Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χρειάζεται να σταματούν τις θεραπείες τους και να γεμίζουν τις ώρες τους με ακόμη περισσότερο παιχνίδι. Δεν είναι τυχαίο ότι και εμείς οι θεραπευτές αφήνουμε τα παιδιά τέσσερις εβδομάδες εκτός θεραπειών να περάσουν περισσότερο χρόνο με τους γονείς τους και να εμπεδώσουν αυτά που έχουμε δώσει σαν ερεθίσματα κατά τη διάρκεια των θεραπειών τους,μ ε βιωματικό τρόπο. Με εξαίρεση τα παιδιά με αυτισμό για τα οποία η αλλαγή της ρουτίνας είναι ιδιαίτερα δύσκολη και αποφεύγουμε να τα κρατάμε εκτός θεραπειών, όλα τα παιδιά επωφελούνται από μια ανάπαυλα, ειδικά αν έχουν δουλέψει αρκετά καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτή η περίοδος τους δίνει τη δυνατότητα, να μείνουν περισσότερες ώρες με την οικογένειά τους και να αλληλεπιδράσουν κοινωνικά με νέα πρόσωπα. Το γεγονός ότι ένα παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες δεν σημαίνει ότι θα πρέπει οι γονείς να το ζορίζουν να επαναλάβει την ύλη της προηγούμενης χρονιάς ή να προετοιμάσει την ύλη της επόμενης. Τα περισσότερα παιδιά αντιδρούν και αγχώνονται με τη μελέτη στις διακοπές, ενώ η πίεση μόνον συγκρούσεις μπορεί να φέρει. Αλλά ακόμη και αν τα παιδιά δεν αντιδράσουν η μελέτη με το στείρο και επαναλαμβανόμενο τρόπο μπορεί να οδηγήσει σε άγχος ή ακόμη και σε άρνηση.

Ποια είναι τα οφέλη του παιχνιδιού;

Για τα παιδιά το παιχνίδι είναι η ίδια τους η ζωή. Είναι η παγκόσμια γλώσσα τους. Μέσω του παιχνιδιού μαθαίνουν τον κόσμο γύρω τους, δημιουργούν, φαντάζονται, πειραματίζονται. Το παιχνίδι τα βοηθά στην ανάπτυξή τους (γνωστική, κοινωνική, συναισθηματική), βελτιώνει την αυτοεκτίµηση αλλά και την αυτοπεποίθησή τους, τους δίνει την ευκαιρία να αναμειχθούν µε άλλα παιδιά, να εκφράσουν τη φαντασία και τη δηµιουργικότητά τους, τα βοηθά να αναλάβουν ρίσκο, να λύσουν προβλήματα αναπτύσσοντας την σκέψη τους και οξύνοντας την κρίση τους και να διαχειριστούν καινούριες καταστάσεις. Επίσης, μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουν πώς να χειρίζονται τις συγκρούσεις και να αναπτύσσουν την επικοινωνία τους με τους άλλους. Τέλος, το παιχνίδι ενισχύει σημαντικά την κινητική ανάπτυξη των παιδιών, τη γλωσσική τους ικανότητα και την έκφραση των συναισθημάτων τους.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς το καλοκαίρι για να το βοηθήσουν να μάθουν με βιωματικό τρόπο;

Οι γονείς πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να στοχεύσουν να περάσουν δημιουργικές ώρες με τα παιδιά τους, με παιχνίδια, χειροτεχνίες ή επισκέψεις σε νέα μέρη όπου θα συλλέξουν νέες εμπειρίες, να χτίσουν αναμνήσεις.

Να μην ξεχνούν επίσης ότι το παιδί έχει ανάγκη να παίξει, να ξεκουραστεί, να κάνει κάτι άσχετο με το σχολείο. Η επανάληψη ΔΕΝ είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως. Το να βάζουμε ένα παιδί να διαβάζει ή να γράφει δεν αποτελεί αποτελεσματικό τρόπο μάθησης. Στους γονείς με τους οποίους συνεργαζόμαστε δίνουμε tips για παιχνίδια που αντιστοιχούν στην ηλικία και στις ανάγκες του παιδιού τους πριν την καλοκαιρινή τους διακοπή. Με αυτό τον τρόπο φροντίζουμε το παιδί να δουλεύει συνεχώς κάποιους στόχους με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο, έτσι ώστε να μη βρεθούμε αντιμέτωποι με μια παλινδρόμηση δεξιοτήτων τον Σεπτέμβρη.

Μερικές ασκήσεις που εμπλέκουν όλες τις αισθήσεις και είναι ιδιαίτερα βοηθητικές για τα παιδιά είναι οι εξής:

  1. Nα φτιάξει γράμματα με πλαστελίνη ή ψήστε μαζί το αλφάβητο ή τους αριθμούς κάνοντας κουλουράκια, ή βάλτε το να φανταστεί την εικόνα ενός αριθμού και να τη ζωγραφίσει. (προσχολική ηλικία)
  2. Να παίξετε ορθογραφία: Γράψτε λάθος και σωστές λέξεις σε βότσαλα και σκορπίστε τα στην άμμο. Ζητήστε του να βρει τι σωστές λέξεις ή παίξτε κρεμάλα για να το βοηθήσετε στην ορθογραφία ή πρόσωπο-ζώο-πράγμα- ρήμα – επίθετο (σχολική ηλικία).
  3. Να διαβάζει το παιδί τις ταμπέλες στο δρόμο ή το μενού στην ταβέρνα ή κάποια συνταγή, να γράφει τη λίστα του σούπερ μάρκετ κ.λπ.
  4. Να κάνει πρόσθεση των παγωτών που έφαγε ή των θαλασσινών μπάνιων, να κάνει αφαίρεση γνωρίζοντας πόσα κέρματα θα πάρει ως ρέστα από το παγωτό που αγόρασε. Να υπολογίζει τα γραμμάρια των υλικών που θα χρησιμοποιήσει σε μια συνταγή, τις ποσότητες κ.λπ. Να κάνει πολλαπλασιασμό μετρώντας π.χ. πόσα μπάνια κάνουμε κάθε ημέρα πόσα μπάνια θα κάνουμε σε 8 ημέρες; 2 φορές το 8 θα κάνουμε 16 μπάνια (σχολική ηλικία).
  5. Να παίζετε μαζί παιχνίδια μαζί τους όπως το να «ψαρεύετε» μαζί λέξεις για να φτιάξετε μία αστεία πρόταση. Στο αυτοκίνητο ζητάτε του να σας λέει λέξεις που να ξεκινούν από μία λέξη της αλφαβήτα ή να βρίσκει λέξεις που να καταλήγουν σε –ινι, -όνι, -ι κ.λπ. (προσχολική και σχολική ηλικία).

Όλα είναι μάθηση και η μάθηση περνά μέσα από το παιχνίδι για να έχει αποτέλεσμα. Αν αναζητάτε ιδέες για υλικό και παιχνίδια αυτά τα βιβλία θα σας βοηθήσουν:

  • «Το παιδί σας μπορεί να γίνει έξυπνο αλλά και ευτυχισμένο» Κεν Άνταμς, Εκδόσεις Θυμάρι.
  • «365 χωρίς τηλεόραση», Στηβ και Ρουθ Μπένετ, Εκδόσεις Καστανιώτη.
  • «Ας παίξουμε πάλι», Μ. Κλιάφα – Ζ. Βαλάση, Εκδόσεις Κέδρος.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132