Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

7 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΥΣΡΥΘΜΙΕΣ Η ΤΡΑΥΛΙΣΜΟ

Προστέθηκε την: 21/10/2016



Ο τραυλισμός θα πρέπει να διαφοροποιείται από τη φυσιολογική δυσρυθμία στη ροή της ομιλίας του παιδιού, η οποία είναι μία παροδική δυσκολία την οποία τα παιδιά ξεπερνούν χωρίς καμία θεραπεία. Σύμφωνα με έρευνες, το 5% των παιδιών προσχολικής ηλικίας θα εμφανίσει δυσκολία στη ροή της ομιλίας και από αυτά το 4% θα ξεπεράσει τις δυσκολίες χωρίς θεραπεία, ενώ το 1% θα εδραιώσει τον τραυλισμό του.

Καλό θα είναι αν το παιδί σας παρουσιάζει σημεία δισταγμών στην ομιλία του να απευθυνθείτε σε έναν λογοθεραπευτή με εξειδίκευση στον τραυλισμό, με σκοπό να γίνει μια ορθή αξιολόγηση της κατάστασης και να σας ενημερώσει εάν το παιδί σας χρειάζεται να μπει σε θεραπεία ή όχι.

Τι να κάνετε…
…εάν τα παιδιά παρουσιάζουν δυσκολία στη ροή της ομιλίας, είτε πρόκειται για φυσιολογική δυσρυθμία είτε για τραυλισμό.

1. Αποφεύγετε την έντονη αντίδρασή σας στην εκδήλωση των δυσκολιών
Συχνά, οι γονείς στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν μόνοι τους τις δυσκολίες του παιδιού τους στη ροή του λόγου, μπορεί να δίνουν διαφόρων ειδών οδηγίες, όπως «μίλα αργά», «πάρε μια βαθιά ανάσα», ή μπορεί να το διορθώνουν και να ζητούν να επαναλάβει σωστά τη λέξη, στην οποία δυσκολεύτηκε. Οι τακτικές αυτές μπορεί να αποδειχτούν επιζήμιες, καθώς μπορεί να οδηγήσουν στην αύξηση του άγχους του παιδιού και την επιδείνωση των δυσκολιών του. Ωστόσο, σε περίπτωση, που το παιδί δεν έχει αντιληφθεί την δυσκολία του, θα ήταν θεμιτό, οι γονείς να μην το αφήσουν να διαπιστώσει την ανησυχία τους.

2. Μειώστε την ταχύτητα της δικής σας ομιλίας
Τα παιδιά ήδη από 4 ετών είναι σε θέση να προσαρμόσουν ορισμένα χαρακτηριστικά της ομιλίας τους στις αλλαγές του τρόπου ομιλίας του συνομιλητή τους. Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ο ρυθμός ομιλίας, δηλαδή το πόσο γρήγορα μιλάμε. Αν οι γονείς μειώσουν την ταχύτητα ομιλίας τους, τότε και το ίδιο το παιδί θα μιμηθεί και θα προσαρμοστεί σε αυτήν τη νέα αλλαγή, κάτι που θα μειώσει και την ένταση των δυσκολιών.

3. Μη θέτετε πολλές ερωτήσεις
Είναι σημαντικό οι γονείς να μη θέτουν συνεχείς ερωτήσεις στο παιδί και να περιμένουν να απαντηθεί η πρώτη ερώτηση, για να περάσουν στην επόμενη. Έτσι μειώνεται το άγχος που μπορεί να νιώθει το παιδί εκείνη την ώρα, για να ανταπεξέλθει χωρίς δυσρυθμίες στην ομιλία του.

4. Μη μιλάτε με πολύπλοκες λέξεις
Η δομή και το λεξιλόγιο, που χρησιμοποιούν οι γονείς πρέπει να είναι τέτοιου βαθμού πολυπλοκότητας, που να μην του δημιουργούν αυξημένη πίεση προκειμένου να ανταποκριθεί ανάλογα.

5.Διατηρήστε τη βλεμματική επαφή
Η βλεμματική επαφή είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την επικοινωνία όλων των ανθρώπων. Ειδικά, στην περίπτωση γονέων, των οποίων τα παιδιά παρουσιάζουν δυσκολία στη ροή της ομιλίας, είναι αναγκαίο να διατηρούν την βλεμματική επαφή προκειμένου να μην μεταδώσουν αισθήματα ανησυχίας και να συμβάλλουν στη διατήρηση της επικοινωνίας παρά την εκδήλωση των δυσκολιών.

6. Δώστε τους χρόνο
Όταν τα παιδιά έχουν το χρόνο, που χρειάζονται για να μιλήσουν, τότε μπορούν να οργανώσουν καλύτερα τη σκέψη τους και να αποφύγουν τυχόν δυσρυθμίες, γι αυτό είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να μη βιάζονται, αλλά να περιμένουν το παιδί να ολοκληρώσει αυτό που προσπαθεί να πει.

7. Επιβραβεύστε το
Τέλος πολύ σημαντικό σε όλα αυτά που αναφέραμε είναι η επιβράβευση που δίνεται στο παιδί. Θα πρέπει οι γονείς να το επιβραβεύουν για τις σωστές απαντήσεις που δίνει (π.χ. όταν η ταχύτητα της ομιλίας του είναι αργή και όταν δεν κάνει δυσρυθμίες), καθώς επίσης και η εφαρμογή των παραπάνω από όλα τα μέλη της οικογένειας(αδέλφια-γονείς).

Οθείτη Ροδούλα – Λογοθεραπεύτρια του Κέντρου Ειδικών Θεραπειών Ίσιδα


Πηγές


Φούρλας Γ.(2011). Τραυλισμός: το σύγχρονο πλαίσιο Θεώρησης
των διαταραχών ροής της ομιλίας.

Κακούρος Ε. & Μανιαδάκη Κ. (2006). Τραυλισμός: Η Φύση και η
Αντιμετώπιση του στα Παιδιά και τους Εφήβους(1η
έκδοση). Αθήνα: Εκδόσεις Τυπωθήτω.

Μαλανδράκη Γ.(2012). Εξελικτικός & Επίμονος Τραυλισμός. Αθήνα












Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132