Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Το παιδί μου βάζει πράγματα στο στόμα, τι να κάνω;

 Πιπιλάει ακόμη το χέρι του, μασουλάει το μπουφάν του ή το μανίκι του, γλύφε...

10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

9 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΟΗΘΟΥΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Προστέθηκε την: 7/10/2016



Εάν θέλετε να διευκολύνετε έναπαιδί με δυσλεξία αυτά είναι τα 9 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε.

1 ΔΕΝ μαθαίνει μια λέξη εάν την γράψει πολλές φορές

Μη βάζετε ένα δυσλεκτικό παιδί να γράφει πολλές φορές τις λέξεις που κάνει λάθος στην ορθογραφία με σκοπό να μάθει τη λέξη. Και αυτό γιατί το παιδί με δυσλεξία δεν διαθέτει ένα ικανό οπτικό λεξικό και μοιάζει κάθε φορά σαν να τις βλέπει για πρώτη φορά. Είναι προτιμότερο να εικονογραφήσετε τις λέξεις για να το βοηθήσετε.

2
ΔΕΝ μπορεί να πει το μάθημα απ’έξω
Ένα παιδί με δυσλεξία μπορεί να μάθει εάν του κάνετε ερωτήσεις, του δώσετε εικόνες, σχεδιαγράμματα και χάρτη.

3
ΔΕΝ πρέπει να αλλάζει τη ρουτίνα του
Για να μπορεί να οργανώσει την σκέψη του καλύτερα δεν θα πρέπει να αλλάζει η θέση των πραγμάτων του ή οιώρες που διαβάζει και ξεκουράζεται. Ένα παιδί με δυσλεξία χρειάζεται σταθερότητα στην καθημερινότητά του.

4
ΔΕΝ πρέπει να διαβάζει με τις ώρες τα μαθήματά του
Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζεται πολλά μικρά διαλείμματα όταν διαβάζει. Μπορεί να φτιάξει ενα μικρό σνακ ή να κάνετε μια βόλτα μαζί στο τετράγωνο για 5-10 λεπτά και να συνεχίσει τη μελέτη του. Μην δίνετε ερεθίσματα όπως tablet ή tv ως διάλειμμα.

5
ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιεί τα ίδια μέσα γραφής
Τα διαφορετικά στυλό, τα χρωματιστά μαρκαδοράκια, τα post its κ.λπ. βοηθούν ένα παιδί να μάθει καλύτερα. Μην ξεχνάτε ότι ένα παιδί με δυσλεξία σκέφτεται με εικόνες και μαθαίνει καλύτερα όταν όλες οι αισθήσεις του συμμετέχουν.

6
ΔΕΝ χρειάζεται να θυμάται το πρόγραμμά του απ’ έξω
Ένα παιδί με δυσλεξία ξεχνά πολύ συχνά τι έχει να κάνει, δυσκολεύεται στην οργάνωση της εργασίας του ή του χώρου του και άγχεται. Η λίστα “Τι έχω να κάνω σήμερα” στην οποία γράφει κατά προτεραιότητα αυτά που πρέπει να γίνουν μαζί με το χρόνο που χρειάζεται για το κάθε ένα από αυτά μπορεί να γλιτώσει το παιδί με δυσλεξία από το άγχος και να το βοηθήσει να παρακολουθεί την πρόοδό του και να διαγράφει μια υποχρέωσή του κάθε φορά που την ολοκληρώνει. Επίσης, καλό είναι να σημειώνει σε κάποιο σημειωματάριο κάποια πράγματα που χρειάζεται να θυμάται.Η τεχνολογία εδώμπορεί να γίνει σύμμαχος καθώς υπάρχουν διάφορες εφαρμογές - ημερολόγια όπου το παιδί μπορεί να κρατά σημειώσεις σε ένα μέσο που του είναι ευχαριστο π.χ. Tablet.

7
ΔΕΝ κάνετε εσείς τις εργασίες του
Οι γονείς δεν πρέπει να κάνουν τις εργασίες του παιδιού, αλλά να το βοηθούν να οργανώσει τις προσπάθειές του. Έτσι δείχνετε στο παιδί ότι το αποδέχεστε και ενισχύετε την αυτοπεποίθησή του, βοηθώνοντας το να είναι ήρεμο ενώ ενθαρρύνετε την αυτονομία του.

8
ΔΕΝ πρέπει να θυμώνετε με το παιδί
Το να θυμώνετε, να εκφράζετε τη δυσαρέσκεια σας και την κούραση σας "Πόσες φορές θα το πω βρε Γιάννη! , Δεν το καταλαβαίνεις!”,το μόνο που προσφέρει είναι να ενισχύσει την επιθετικότητα του παιδιού, την άρνησή του και να το κανει να νιώθει απογοήτευση. Μην ξεχνάτε ότι ένα παιδί με δυσλεξία δεν είναι ένα παιδί μ χαμηλή νοημοσύνη (αντιθέτως η δυσλεξία έχει συνδεθεί με υψηλή νοημοσύνη) αλλά ένα παιδί που έχει εγγενή διαφορετική ανατομία του εγκεφάλου που υπαγορεύει έναν άλλο, ξεχωριστό τρόπο σκέψης και απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

9
ΔΕΝ το αφήνετε χωρίς ειδική βοήθεια
Τα παιδιά που έχουν δυσλεξία μπορούν να βοηθηθούν στο να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που έχουν μέσω μεθόδων διδασκαλίας και ειδικής διαπαιδαγώγησης που συνδυάζουν εξάσκηση ακοής, όρασης, αφής και κίνησης. Με την κατάλληλη βοήθεια από ειδικό παιδαγωγό ένα παιδί που έχει δυσλεξία μπορεί να προχωρήσει με επιτυχία στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και να κάνει ακαδημαικές σπουδές.

Δημοσιοραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132