Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΓΟΝΕΙΣ: ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Προστέθηκε την: 20/9/2016




Πολλά παιδιά όταν φτάνουν στο Δημοτικό έχουν ήδη ξεκινήσει μία ξένη γλώσσα, ασχολούνται με κάποιο σπορ, με μουσική και, γενικά, έχουν παραφορτωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων με αποτέλεσμα ο συρρικνωμένος ελεύθερος χρόνος για παιχνίδι και χαλάρωση. Μπορεί οι εξωσχολικές δραστηριότητες να δίνουν ερεθίσματα στα παιδιά, να αναδεικνύουν την προσωπικότητα του παιδιού, να το βοηθούν να ανακαλύψει τις δυνατότητές του και να εκφράσει τη δημιουργικότητά τους να ανοίγουν νέους γνωστικούς ορίζοντες και να προσφέρουν εμπειρίες αλλά καλό είναι να μη γίνονται υπερβολές. Δείτε πώς να τις επιλέξετε και τι πρέπει να προσέξετε.

Κάντε μία έρευνα

Βρείτε πληροφορίες μέσω διαδικτύου, ενημερωθείτε από τους υπευθύνους με ένα τηλεφώνημα και μια επίσκεψη στο χώρο, ρωτήστε και άλλες μαμάδες εάν είναι ευχαριστημένες και καταλήξτε σε ποιες ασχολίες θα μπορούσε να πάει το παιδί. Μην επηρεάζεστε από πρωτότυπους τίτλους προγραμμάτων και νέων μεθόδων. Ζητήστε λεπτομερείς πληροφορίες και ξεχωρίστε τα ποιοτικά προγράμματα. Συζητήστε έπειτα με το παιδί ποιες δραστηριότητες θα το ενδιέφεραν και κατανείμενετε έτσι το χρόνο σας ώστε να βολεύει και τους δυο σας.

Μην επηρεάζεστε από τους άλλους

Μπορεί στη ρυθμική γυμναστική να έχει το ξαδελφάκι του κι έτσι δεν θα νιώθει μόνο του στη νέα ομάδα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το δικό σας παιδί είναι έτοιμο για μια τέτοια δραστηριότητα. Βρείτε αυτό που του αρέσει και σύντομα θα κάνει νέους φίλους.

Μην το μεγαλώνετε με τις δικές σας προσδοκίες

Ίσως θέλετε να μεγαλώσετε έναν Αινστάιν ή έναν Μότσαρτ αλλά το να φορτώνετε το παιδί με τις δικές επιθυμίες και προσδοκίες δεν το βοηθάτε να ανακαλύψει τη γνώση και να εκφραστεί. Οι προθέσεις σας είναι αναμφισβήτητα οι καλύτερες. Θέλετε να εξασφαλίσετε στα παιδιά περισσότερα εφόδια και γνώσεις αλλά μην παραβλέπετε τις πραγματικές ανάγκες του και τις δυνατότητές του. Όταν το παιδί παραφορτώνεται με ασχολίες μπορεί να παρουσιάσει άγχος, να είναι βιαστικό, να μην έχει όρεξη να διαβάσει, να παραπονιέται ή να διαμαρτύρεται για κάποιες ασχολίες. Κάντε τις απαραίτητες αναπροσαρμογές και συζητήστε μαζί του ποιες ασχολίες θα ήθελε να κόψει από το πρόγραμμά του. Όμως μην κόψετε μια αγαπημένη του ασχολία όπως π.χ. το ποδόσφαιρο “που δεν του χρειάζεται” για να βάλετε τα αγγλικά που είναι απαραίτητα. Μην θυσιάζετε τις ασχολίες που φαίνεται να απολαμβάνει το παιδί και να χαλαρώνει με αυτές στο βωμό της γνώσης.

Τα πάντα χρειάζονται χρόνο και μέτρο

Για τα παιδιά είναι απαραίτητος ο χρόνος για παιχνίδι. Το παιχνίδι δεν είναι χαμένος χρόνος αλλά βοηθά στην ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού. Προτού κάνετε εγγραφή σε κάποια δραστηριότητα εξωσχολική βεβαιωθείτε ότι το παιδί θα έχει χρόνο για παιχνίδι και θα του αρέσει πολύ η δραστηριότητα αυτή.

Ασχοληθείτε περισσότερο με το παιδί

Έρευνα της Ουνέσκο έδειξε ότι η αυτομόρφωση παίζει σημαντικότερο και ουσιαστικότερο ρόλο από τη σχολική μόρφωση. Σύμφωνα με αυτή, το 80% των γνώσεων που παίρνει ένα παιδί προέρχεται από το περιβάλλον και μόνο το 20% από το σχολείο. Αλλά και από αυτό το 20%, το 15% του είναι άχρηστο και αποβάλλεται, ενώ μόνο το 5% είναι αυτό που θα κρατήσει για να χρησιμοποιήσει στη ζωή του. Αυτό δείχνει πόσο προσεκτικοί πρέπει να είναι οι γονείς κυρίως στην προσχολική ηλικία, όπου το παιδί μαθαίνει συνεχώς, αλλά και πόσο ανάγκη έχει τον ελεύθερο χρόνο για να καλλιεργηθεί μέσα από το παιχνίδι και τις επικοινωνιακές σχέσεις που αναπτύσσονται στην παρέα του, το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον του.

Προσέξτε τις αθλητικές δραστηριότητες

Επειδή τα παιδιά βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης δεν μπορούν να ακολουθήσουν οποιαδήποτε άθλημα. Μην πιέζετε το παιδί να μπει σε κάποια αθλητική ομάδα ή να ασχοληθεί με κάποιο σπορ που δεν του αρέσει.

Πώς να επιλέξετε κάποια δραστηριότητα


Ηλικίες
Τομέας δραστηριότητας
Τομέας ανάπτυξης
Τύπος δραστηριότητας
0-3 ετών Οτιδήποτε εμπεριέχει τον γονέα Κινητικός-οπτικός-ακουστικός Πχ, πισίνα,
μουσικοκινητική αγωγή
4-6 ετών Πρώτη ανάδειξη κλίσεων Κινητικός -γλωσσικός Πχ, στίβος, πισίνα
(προτίμηση σε μη ομαδικά
αθληματα)

Λογοθεραπεία-εργοθεραπεία
(σε περίπτωση που χρειάζεται παρέμβαση για
να τελειοποιηθεί ο λόγος
και η οργάνωση σκέψης
και κινήσεων)
6-8 ετών Δεύτερη ανάδειξη κλίσεων Κινητικός-ομαδικός τομέας
Μουσικός τομέας
Πχ: χορός, μπάλα,
μουσικό όργανο
8-12 ετών Όλα τα παραπάνω Πχ: 2η γλώσσα,
μουσικό όργανο,
άθλημα

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132