Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΒΑΛΩ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;

Προστέθηκε την: 16/9/2016



Οι διακοπές τελείωσαν, τα σχολεία ξεκίνησαν αλλά οι μικροί μας φίλοι ακόμη κοιμούνται στις ... 11 το βράδυ και δεν μπορούν να ξυπνήσουν το πρωί! Αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν να τα βάλετε ξανά σε πρόγραμμα.

1 Γονείς, δείξτε ψυχραιμία

Η προσαρμογή για το σχολείο απαιτεί πρόγραμμα, κυρίω από εσάς. Θα χρειαστεί να προσαρμοστείτε εσείς οι ίδιοι στα νέα ωράρια, στα ωράρια δραστηριοτήτων που έχει το παιδί μετά το σχολείο κ.λπ. Γι΄αυτό χαλαρώστε επειδή αν άγχεστε και φορτώσετε το πρόγραμμα του παιδιού με δραστηριότητες, στις οποίες οριακά προλαβαίνετε να το πάτε, τα παιδιά θα νιώθουν τη δραστηριότητα αυτή σαν υποχρέωση ενώ εσείς θα «τρελλαθείτε» από το υπερφορτωμένο πρόγραμμα και θα σας είναι δύσκολο να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα στο σπίτι (όπως το πρόγραμμα φαγητού, οργάνωσης μελέτης κ.λπ.). Δείτε πως είναι το δικό σας πρόγραμμα και προσαρμόστε ένα πρόγραμμα στα μέτρα των παιδιών και τις ανάγκες τους για είναι όλοι ευχαριστημένοι.

2 Η σταθερή ρουτίνα βοηθά


Ακολουθώντας μια συγκεκριμένη ρουτίνα όλη μέρα δίνει στα παιδιά μια δυνατή αίσθηση συνέπειας και τα βοηθά να είναι πιο ήρεμα. Ακολουθήστε συγκεκριμένο «σύστημα επιστροφής από το σχολείο». Όταν επιστρέφουν τα παιδιά από το σχολείο τι θα πρέπει να κάνουν; Να φάνε; Να ξεκουραστούν; Να μελετήσουν αμέσως; Να παίξουν; Εσείς αποφασίζετε ανάλογα με την ηλικία και άλλους παράγοντες. Σκεφτείτε τι πρέπει να κάνουν και επικοινωνήστε το στα παιδιά. Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν τι χρειάζεται να κάνουν μετά το σχολείο γιατί έτσι γίνονται πιο συνεπή, τους δημιουργεί ασφάλεια στο να κινούνται σε κάποια προκαθαρισμένα πλαίσια ενώ μπαίνουν τα όρια και οι κανόνες που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού.

3 Μια καλή μέρα ξεκινά με έναν καλό ύπνο


Προσαρμόστε σταδιακά το πρόγραμμα ύπνου μειώνοντας την ώρα του... ξενυχτιού καθημερινά και από 5 – 10 λεπτά τη φορά. Ξεκινήστε τη ρουτίνα ύπνου από πιο νωρίς (πλύσιμο, δόντια, παραμύθι, ύπνος). Κάντε αυτή τη διαδικασία διασκεδαστική για τα παιδιά. Οργανώστε σκυταλοδρομία βουτσίσματος δοντιών ή ποιος θα φορέσει πρώτος τις πυτζάμες του κ.λπ. Όσο πιο εφευρετικοί είστε τόσο πιο εύκολα θα δεχτούν να μπουν στα κρεβάτια τους! Σύμφωνα με έρευνα, τα μικρά παιδιά που δεν ακολουθούν κάποια ρουτίνα στον ύπνο τους, αλλά πέφτουν να κοιμηθούν αργά, μετά τις 9 μ.μ. και σε ακανόνιστες ώρες, έχουν χειρότερες νοητικές και σχολικές επιδόσεις σε σχέση με όσα κοιμούνται πιο νωρίς και σε σχετικά σταθερές ώρες. Μην προσπαθήσετε ξαφνικά από εκεί που το παιδί σας κοιμόταν στις 11 να το βάλετε να κοιμηθεί στις 9. Χρειάζεται μια σταδιακή προσαρμογή.

4 Ξυπνάτε το παιδί κάθε μέρα, την ίδια ώρα

Μην υποκύπτετε για πολύ στο «5 λεπτά ακόμη». Όσο περισσότερο περιθώριο τους δίνετε να παραμείνουν στα κρεβάτια τους τόσο χειρότερο το πρωινό ξύπνημα! Εάν μπορείτε ξυπνάτε τα πιο νωρίς από το προβλεπόμενο για να έχετε χρόνο για την ετοιμασία.

5 Δώστε του ένα ρολόι

Δίνοντάς του το ρολόι του μαθαίνετε ότι είναι δική του ευθύνη το πρωινό ξύπνημα, γνωρίζει πόσο χρόνο έχει για διάβασμα ή για παιχνίδι. Αυτό βοηθά τα παιδιά να μάθουν να οργανώνουν τον χρόνο τους και να τον χρησιμοποιούν σωστά.

6 Χρησιμοποιήστε εικόνες

Αν το παιδί είναι μέχρι τα 6 χρησιμοποιήστε εικόνες για να δημιουργήσετε μια λίστα με αυτά που έχει να κάνει την ημέρα:

Π.χ.: το πρωί
Ντύσιμο: Μία εικόνα ένδυσης
Πρωινό: εικόνα τροφίμων πρωινού
Πλύσιμο δοντιών: εικόνα με οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα
Προετοιμασία για το σχολείο: εικόνα σακίδιο

Το μεσημέρι:
Φαγητό: εικόνα με τροφές
Ώρα ξεκούρασης ή ήσυχου παιχνιδιού: εικόνα με παιχνίδια
Μελέτη: εικόνα με τετράδια, γραφική ύλη κ.λπ.

Το βράδυ:
Ντους: εικόνα με σαπούνι και σφουγγάρι
Πλύσιμο δοντιών: εικόνα με οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα
Πυτζάμες: εικόνα με πυτζάμες
Επιλογή αγαπημένου παραμυθιού: εικόνα με βιβλία

Δίπλα σε κάθε εικόνα βάζετε ένα αυτοκόλλητο κάθε φορά που ολοκληρώνει μία δραστηριότητα από τις παραπάνω.
Τα μεγαλύτερα παιδιά δεν χρειάζονται εικόνες αλλά μία λίστα υποχρεώσεων που θα έχει χρώματα και κάποιες υποχρεώσεις τους θα είναι τονισμένες με high ligher μαρκαδόρους. Τα βοηθά να θυμούνται καλύτερα τι έχουν να κάνουν την επόμενη μέρα.

7 Οργανώστε το γραφείο του


Φτιάξτε μαζί του το δικό του χώρο μελέτης και ορίστε ένα χρονικό όριο μελέτης (ανάλογα με την ηλικία του) καθημερινά.

Δημοσιγοραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα




Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132