Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΛΗ ΑΡΘΡΩΣΗ, ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΩ;

Προστέθηκε την: 13/9/2016




Λέει ακόμη το /σ/ /χ/ ή το ρ/ γ; Δείτε σε ποια ηλικία κατακτώνται τα φωνήματα και πότε πρέπει να ανησυχείτε.

Ποιες είναι οι ηλικίες κατάκτησης των φωνημάτων;

Αυτές είναι οι ηλικίες κατάκτησης των φωνημάτων στην ελληνική γλώσσα σύμφωνα με έρευνα του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών:

2,6 – 3 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα φωνήματα μ, π ,τ, κ, μπ, γκ.
3 – 3,6 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα φωνήματα ν, β, γ, χ, ντ.
3,6 – 4 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα φωνήματα φ, σ, ζ, λ και τα συμπλέγματα σπ, πλ, κλ, βλ, κν, πν, πχ, νγ.
4 – 4,6 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα φωνήματα θ, δ και τα συμπλέγματα φλ, στ, σκ, ψ, ξ, χτ, τρ, κρ, δγ, ζμ, μν.
4,6 – 5 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα συμπλέγματα σφ, βρ, ντρ, χν, ζγ, φτ, τσ, ντζ.
5 – 5,6 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα συμπλέγματα γλ, γρ, στρ.
5,6 – 6 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει το φώνημα ρ και τα συμπλέγματα δρ, θρ, χτρ
Έως 7 ετώντο παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει τα φωνήματα ψ και ζ, για να έχουν αναπτυχθεί τα μπροστινά του δόντια.

Τα στάδια ανάπτυξης συνήθως διαφέρουν από παιδί σε παιδί. Η γλωσσική ανάπτυξη και η παράγωγη όλων των φωνημάτων θα πρέπει ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το παιδί να πάει στην Α δημοτικού, προκειμένου να μπορεί να τα μεταφέρει και στο γραπτό λόγο.

Τι να κάνετε εάν ανησυχείτε

Τα παραπάνω αναπτυξιακά στάδια αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο ηλικίας στην εμφάνιση της άρθρωσης των φωνημάτων, αλλά δεν κατακτούν όλα τα παιδιά τα φωνήματα με βάση τα παραπάνω ηλικιακά ορόσημα. Ήπιες μορφές φωνολογικής διαταραχής και αρθρωτικών διαταραχών λόγου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι συνήθεις και θεωρούνται φυσιολογικές. Όταν όμως υπερβαίνουν τις φυσιολογικές αποκλίσεις τότε είναι απαραίτητη η έγκαιρη διάγνωση με σκοπό την ειδική παρέμβαση και αντιμετώπιση των δυσκολιών. Γι’ αυτό:

Παρατηρείτε την ανάπτυξή του: Φροντίστε να είστε ενήμεροι για τα βασικά ηλικιακά ορόσημα. Ο παιδίατρος είναι ο πρώτος που έχει την πλήρη εικόνα της αναπτυξιακής πορείας του παιδιού και εκείνος μπορεί να σας παραπέμψει σε έναν λογοπεδικό αν κρίνει ότι το παιδί είναι πίσω στην γλωσσική του εξέλιξη, Καλό είναι όμως να μην επικρατεί η άποψη ότι είναι μικρό ακόμη και μεγαλώνοντας «θα μιλήσει» και «θα τα πει σωστά». Αν υπάρχει η υποψία για κάποια διαταραχή στην ομιλία του, η έγκαιρη διάγνωση είναι σημαντική για την αντιμετώπιση των δυσκολιών. Όσο πιο πρώιμη είναι η παρέμβαση , τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματά της.

Επισκεφτείτε ένα Κέντρο Ειδικών Θεραπειών .Αρμόδιος για να αξιολογήσει και να παρέμβει θεραπευτικά εάν χρειαστεί σχετικά με την άρθρωση του παιδιού είναι ο λογοθεραπευτής. Όσο πιο έγκαιρα γίνεται η διάγνωση προβλημάτων λόγου και ομιλίας ενός παιδιού τόσο πιο πολύ μειώνονται οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη του. Αντίθετα η απώλεια πολύτιμου χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη κοινωνικότητα, χαμηλή αυτοεκτίμηση, προβλήματα συμπεριφοράς, φόβο για έκφραση και επικοινωνία καθώς και μαθησιακές δυσκολίες.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα
πηγή φωτο: pixabay



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132