Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΠΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΟΡΟΣΗΜΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ;

Προστέθηκε την: 30/8/2016



Τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα με διαφορετικούς ρυθμούς, ωστόσο υπάρχουν κάποια τυπικά ορόσημα και στάδια της γλωσσικής εξέλιξης σε κάθε ηλικία.

Μέσα στο μικρό χρονικό διάστημα των έξι χρόνων, τα παιδιά κατακτούν τις βασικές δομές της μητρικής τους γλώσσας. Στη μικρή, αλλά βασική αυτή περίοδο, τα παιδιά μαθαίνουν να κατανοούν και να χρησιμοποιούν σωστά τη γλώσσα, μετά από μια ραγδαία ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας. Ωστόσο υπάρχει μεγάλη ποικιλία στο ρυθμό με τον οποίο κάθε παιδί μαθαίνει να μιλάει. Έτσι, πολλές φορές η αργή πρόοδος στην εξέλιξη της ομιλίας βρίσκεται στα όρια της φυσιολογικής ανάπτυξης. Βέβαια, η κατάσταση γίνεται ανασυχητική όταν η απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στη γλωσσική ικανότητα ενός παιδιού και των συνομηλίκων του εξακολουθεί να παρατηρείται και ύστερα από τη συμπλήρωση των τριών του χρόνων. Εάν υποψιάζεστε ότι ίσως το παιδί σας έχει «μείνει πίσω» στη χρήση της γλώσσας δείτε ποια είναι τα αναπτυξιακά ορόσημα στη γλώσσα και αν τα έχει ήδη κατακτήσει.

Από την ηλικία των 4 -5 το παιδί ήδη:

  • Έχει σωστή γραμματική και σύνταξη.
  • Μπορεί να κάνει ερωτήσεις, να προστάζει και να εκφράζει άρνηση.
  • Έχει καθαρή άρθρωση, αν και μπορεί να μην παράγει σωστά ακολουθίες συμπλεγμάτων.
  • Η ομιλία του σχηματοποιείται σε προτάσεις οχτώ η περισσότερων λέξεων.
  • Μπορεί να διηγηθεί ιστορίες.
  • Έχει πλούσιο λεξιλόγιο (υπερβαίνει τις 1000 λέξεις).
  • Αναφέρεται στο παρελθόν και το μέλλον.

Επομένως όταν ένα παιδί ετοιμάζεται για την Α Δημοτικού θα πρέπει να:
  • Γνωρίζει και ονομάζει έξι χρώματα.
  • Ονομάζει τρία σχήματα.
  • Καταλαβαίνει περίπου 12000 λέξεις.
  • Μπορεί να αφηγηθεί ιστορία με αρχή, μέση και τέλος.
  • Συμμετέχει σε διαλόγους.
  • Μετράει αυτοματοποιημένα μέχρι το 30.
  • Συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια και να ακολουθεί τις οδηγίες.
  • Εκτελεί σύνθετες εντολές με τρία μέρη.
  • Ονομάζει τις μέρες της εβδομάδας.
  • Χρησιμοποιεί κλίσεις και χρόνους ρημάτων (αόριστος, μέλλοντας).
  • Επικοινωνεί εύκολα με ενήλικες.
  • Προφέρει όλα τα σύμφωνα και τα συμπλέγματά τους.
  • Δεν παρουσιάζει στην ομιλία του συντακτικά, γραμματικά και αρθρωτικά λάθη.
  • Έχει αναπτύξει τη δεξιότητα του χρονικού προσανατολισμού με τη χρήση χρονικών εννοιών (σήμερα, χθες, αύριο).

Πότε χρειάζεται λογοθεραπευτική παρέμβαση


Αν ανησυχείτε πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη γλωσσική του ανάπτυξη, η έγκαιρη διάγνωση είναι σημαντική και μπορεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες ή τις γλωσσικές διαταραχές και την γλωσσική καθυστέρηση. Διαφορετικά εάν χάσετε χρόνο τότε, λόγω της γλωσσικής καθυστέρησης, το παιδί μπορεί να εμφανίσει χαμηλή αυτοεκτίμηση, προβλήματα συμπεριφοράς, μαθησιακές δυσκολίες, μειωμένη κοινωνικότητα ενώ θα φοβάται να εκφραστεί και να επικοινωνήσει.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132