Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΠΩΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΑΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ

Προστέθηκε την: 25/7/2016



Κάποια παιδιά μιλούν γρήγορα ενώ άλλα θέλουν το χρόνο τους για να μιλήσουν. Ανεξάρτητα όμως από το πότε ένα παιδί είναι έτοιμο να μιλήσει μπορείτε να βοηθήσετε το μικρό σας να μιλήσει πιο γρήγορα ή πιο καθαρά.

Κάθε ερέθισμα είναι ευκαιρία
Πήγατε στο ζωολογικό κήπο; Ονοματίστε κάθε ζωάκι που βλέπετε, θυμίστε του μετά όταν διαβάζετε κάποιο παραμύθι με ζώα. Κάντε περιγραφές όπως πόσο ψηλός είναι ο λαιμός της καμηλοπάρδαλης ή πόσο κοφτερά τα δόντια του λοντιαριού. Εάν πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ περιγράφετε τα πράγματα που βάζετε στο καλάθι: ένα κατεψυγμένο παγωτό, ένα μοσχομυριστό κέικ, ένα αφράτο κουλουράκι ή ένα φρέσκο γάλα.

Μιλάτε συνέχεια

Όσο περισσσότερο μιλάτε στο παιδί τόσο γρηγορότερα θα μιλήσει κι εκείνο. Μιλάτε του λοιπόν πολύ. Αν μάλιστα δείχνετε και τα αντικείμενα την ώρα που μιλάτε γι’ αυτά θα βοηθήσετε στην επιτάχυνση της κατανόησης. Ακόμη και για τετριμμένα πράγματα μιλάτε, για παράδειγμα «Κοίτα καρότα, πρώτα καθαρίζω τα καρότα, μετά τα κόβω, τώρα τα τρίβω και τα κάνω σαλάτα, μμμ τι νόστιμα καρότα!»

Επαναλαμβάνετε τις λέξεις

«Η επανάληψις μήτηρ μαθήσεως» έλεγαν. Το να ακούσει ένα παιδί μία φορά μια λέξη ή μία φράση δεν είναι αρκετή για να την εμπεδώσει. Χρειάζεται πολλή επανάληψη, να ακούει ξανά και ξανά τις ίδιες λέξεις ή φράσεις.

Μιλάτε του κανονικά

Τα παιδιά παραποιούν πολύ συχνά τις λέξεις που ακούν, και είναι όντως χαριτωμένες και ξεκαρδιστικές. Μπορεί να είναι μεγάλος πειρασμός για εσάς να μιμείστε τις λέξεις του παραποιημένες αλλά τώρα που μαθαίνει να μιλάει θα πρέπει να ακούει σωστά την κάθε λέξη. Αν λοιπόν το μικρό σας λέει τη λέξη «μπαμπάνα» αντί για «μπανάνα», εσείς επιμείνετε να την ονοματίζετε σωστά: «Ακριβώς, θα φας μπανάνα.»

Κατονομάζετε ό,τι διαβάζετε
Κατανομάζοντας αυτά που βλέπετε στην εικονογράφηση των βιβλίων έχει την ευκαιρία το παιδί να μάθει να αναγνωρίζει πράγματα που ίσως να μην τα βλέπει στην καθημερινότητά του (π.χ. ελέφαντας, δάσος, καράβι, αεροπλάνο κλπ).

Διαβάζετέ του βιβλία
Εκτός από τις εικόνες που βοηθούν πολύ το παιδί να αναγνωρίζει τα ζώα ή τα αντικείμενα, διαβάζοντάς του κάθε βράδυ ένα παραμύθι το βοηθάτε να αποτυπώσει λέξεις και φράσεις από αυτό, τις οποίες θα χρησιμοποιήσει αργότερα στην ομιλία του.

Τραγουδάτε του
Ακόμη και τα παιδικά τραγουδάκια υπάρχει λόγος που παραμένουν αγαπημένα γενιές και γενιές στα παιδιά: έχουν ελκυστική μουσική, απλά λόγια και επαναλήψεις (π.χ. φεγγαράκι μου λαμπρό/φέγγε μου να περπατώ..). Και τα βοηθούν πολύ στην ανάπτυξη της ομιλίας τους.

Κάντε του ερωτήσεις
Μπορεί το παιδί να μην σας δίνει ακόμη απαντήσεις (που να μπορείτε να καταλάβετε) αλλά οι ερωτήσεις είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κάνετε ένα παιδί να μιλήσει. Ρωτήστε από τα πιο απλά όπως «θέλεις να φας;» έως «ποιο βιβλίο θέλεις απόψε να διαβάσουμε;». Ακόμη και ένα κούνημα του κεφαλιού του ή το να σας δείξει με το δάκτυλο κάτι σημαίνει ότι σας ακούει, κατανοεί την ερώτηση και προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί σας. Αφού απαντήσει λοιπόν με το δικό του τρόπο πείτε του «Α, το βιβλίο με το κουνελάκι θέλεις;»

Μην του κάνετε τη ζωή εύκολη
Η καλή επικοινωνία θέλει δουλειά. Αν προλαβαίνετε κάθε του ανάγκη δεν θα έχει κίνητρο να δουλέψει τις λεκτικές του ιδιότητες και δεν θα προσπαθήσει να μιλήσει.

Μην του κάνετε μάθηματα γλώσσας
Η δουλειά σας είναι να ενθαρρύνετε την ομιλία του παιδιού, όχι να πιέζετε να μιλήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Καλλιεργείτε την ανάπτυξη του λόγου αλλά αφήνετε και τη φύση να κάνει τη δουλειά της. Δεν χρειάζεται ούτε να κάνετε μαθήματα γλώσσας αλλά ούτε και να επαινείτε κάθε φορά που λέει μια λέξη. Μάθετε πότε πρέπει να σταματάτε για λίγο και να το αφήνετε μόνο του να παίξει ή να του δίνετε λίγη ώρα ησυχίας για να σκεφτεί.

Πότε να απευθυνθείτε σε λογοθεραπευτή
  • Όταν στους 18 μήνες λέει μόνο φωνήεντα και καθόλου σύμφωνα ή όταν χρησιμοποιεί μια λέξη για όλα π.χ. βλέποντας τη μαμά λέει «μαμά», αλλά κι όταν βλέπει τον μπαμπά ή τον αδερφό κ.λπ.
  • Όταν στα 2 του, εκτός από τη λέξη «μαμά» χρησιμοποιεί λίγες και ακαταλαβίστικες λέξεις.
  • Όταν στα 3 του η ομιλία του είναι ακαταλαβίστικη, έχει περιορισμένο λεξιλόγιο, δεν χρησιμοποιεί άρθρα, επίθετα, επιρρήματα, προθέσεις και δεν σχηματίζει απλές προτάσεις.
  • Όταν δεν ανταποκρίνεται στις προσπάθειές σας να επικοινωνήσετε μαζί του, δεν κατανοεί πάντα αυτό που του λέτε ή δεν αντιδρά στις οδηγίες που του δίνετε.
  • Όταν δυσκολεύεται να μάθει πράγματα καθημερινής ρουτίνας.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132