Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΓΙΑΤΙ Η ΣΤΕΡΗΣΗ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΕΠ-Υ;

Προστέθηκε την: 7/6/2016



Όταν ένα παιδί τιμωρείται με τη στέρηση διαλείμματος στην ουσία δεν μαθαίνει να μην το… ξανακάνει αλλά στερείται τον πολύτιμο χρόνο της ξεκούρασης, της ψυχαγωγίας και της κοινωνικής συναναστροφής, που βελτιώνουν την ψυχική υγεία, την ανάπτυξη και την ποιότητα της μάθησής του.

Παρά τα στοιχείατων ερευνώνπου αποδεικνύουν ότι τα διαλείμματα προωθούν το μη δομημένο παιχνίδι και ενισχύουν την κοινωνική αλληλεπίδραση ενώ έχουν σημαντικό ρόλο στη μάθηση, τη σωματική και ψυχική ευεξία, η στέρηση διαλείμματος χρησιμοποιείται ως ποινή για κακή συμπεριφορά, κάποια παράβαση ή σε παιδιά που είναι υπερκινητικά στην τάξη.

Σύμφωνα με έκθεση, οκτώ στους 10 διευθυντές σχολείων αναγνωρίζουν ότι το διάλειμμα που δίνεται στο παιδί για να παίξει έχει «θετικό αντίκτυπο στο μάθημα» και «οι μαθητές ακούν καλύτερα μετά το διάλειμμα και είναι πιο συγκεντρωμένοι στην τάξη.» Γενικά, ο χρόνος του διαλείμματος είναι ευεργετικός για τα παιδιά, καθώς βοηθάει στη συγκέντρωσή τους και βελτιώνει το κλίμα της τάξης (μείωση απουσιών, βελτίωση στους βαθμούς, μείωση περιστατικών εκφοβισμού, μείωση της χρήσης υβριστικών λέξεων, κτλ.), αυξάνεται η φυσική δραστηριότητα των παιδιών και ενθαρρύνεται η κίνηση, κάτι που είναι απαραίτητο για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ.

Τι προσφέρει το διάλειμμα στα παιδιά
Η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το διάλειμμα προσφέρει γνωστικά, κοινωνικά, συναισθηματικά και σωματικά οφέλη. Συγκεκριμένα το διάλειμμα προσφέρει:

Σωματικά οφέλη: Στην ολοένα και πιο καθιστική κοινωνία μας, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κάνουν κάποια έντονη σωματική δραστηριότητα. Για πολλά παιδιά, ειδικά εκείνα που θεωρούνται «υπερκινητικά», το διάλειμμα είναι μία ευκαιρία να εκτονώσουν την ενέργειά τους με έναν υγιή τρόπο. Έξω, τα παιδιά μπορούν να φωνάξουν, να τρέξουν, να είναι ζωηρά κάτι που δεν είναι αποδεκτό σε εσωτερικούς χώρους.

Συγκέντρωση
: Συμβάλει στη διατήρηση του αυτοέλεγχου κατά την ώρα του μαθήματος. Όταν τα παιδιά έχουν εξαντληθεί και κουραστεί δεν μπορούν να διατηρήσουν τον αυτοέλεγχό τους και τη συγκέντρωση. Έτσι το διάλειμμα τους παρέχει μια ευκαιρία να ανανεωθούν μέσω του παιχνιδιού και της έκφρασης. Η Παιδιατρική Ακαδημία εξηγεί ότι για να υπάρχει γνωστική επεξεργασία σε ένα παιδί απαιτείται μια περίοδος διακοπής μετά από μια περίοδο διδασκαλίας. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που κάνουν διάλειμμα είναι πιο προσεκτικά, πιο παραγωγικά και μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα στην τάξη μετά από το παιχνίδι. Όταν τα παιδιά καθυστερούν να κάνουν διάλειμμα, παρατηρείται μεγαλύτερη διάσπαση προσοχής μέσα στη τάξη, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το πιο έντονο κινητικό παιχνίδι όταν βρεθούν στην αυλή του σχολείου.

Ενίσχυση μνήμης: Μετά την εκμάθηση νέων πραγμάτων το διάλειμμα επιτρέπει την επεξεργασία της μνήμης και την αποθήκευση τους. Γίνεται καλύτερη απορρόφηση των γνώσεων, καλύτερη απομνημόνευση πληροφοριών, βελτιώνεται η συγκέντρωση και αυξάνεται η παραγωγικότητα μέσα στην τάξη. Αν το παιδί δεν βγει έξω δεν θα «φρεσκάρει» τον εγκέφαλό του με αποτέλεσμα τη μειωμένη ή ανύπαρκτη συγκέντρωση και προσοχή αργότερα. Ιδιαίτερα τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ που δυσκολεύονται στη συγκέντρωση και την προσοχή,το διάλειμμα μπορεί να ενισχύσει τους συγκεκριμένους τομείς.

Ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων: Όπως για παράδειγμα η διαπραγμάτευση, η συνεργασία, το μοίρασμα και η επικοινωνία είναι βασικές κοινωνικές δεξιότητες που ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ είναι απαραίτητο να αναπτύξει. Επιπλέον, εάν ένα παιδί αποκτήσει τη φήμη ότι είναι «κακό παιδί» και τιμωρείται με το να παραμένει στο διάλειμμα μέσα χάνει τις ευκαιρίες να εξασκήσει τις κοινωνικές του δεξιότητες, να κάνει νέους φίλους και να ενισχύσει τις υπάρχουσες φιλίες.

Αλλαγή συμπεριφοράς και διάθεσης: Μετά από ένα διάλειμμα τουλάχιστον 15 λεπτών κάθε μέρα παρατηρούνται θετικές συμπεριφορές και βελτιωμένη διάθεση ενώ μειώνεται το άγχος των μαθητών.


Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα
Πηγή: NY Times, Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία




Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132