Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ

Προστέθηκε την: 27/5/2016



Τα παιδιά δυσκολεύονται στην κατάλληλη χρήση του λόγου σε κάθε κοινωνική περίσταση; Τι είναι η πραγματολογία; Και γιατί η λογοθεραπεία δεν είναι μόνο η θεραπεία της άρθρωσης.

Τί είναι η πραγματολογία;


Πραγματολογία ονομάζουμε τη σωστή χρήση του λόγου, τα νοήματα και οι σημασίες που παίρνουν όταν μιλάμε ανάλογα με τον χώρο, το χρόνο και την κοινωνική κατάσταση. Είναι δηλαδή η ικανότητα ενός ατόμου να εκφράζει αυτό που θέλει με τον κατάλληλο τρόπο στο κατάλληλο περιβάλλον.

Ποιες είναι οι κύριες επικοινωνιακές δεξιότητες


1 Η χρήση της γλώσσας για διαφορετικούς σκοπούς.


Η γλώσσα χρησιμοποιείται για:
  • Χαιρετισμό: όπως το να λέμε γεια και αντίο.
  • Ενημέρωση: όπως θα πάω στο δωμάτιό μου να παίξω.
  • Απαίτηση: όπως δώσε μου λίγο νερό.
  • Υπόσχεση: όπως υπόσχομαι ότι δεν θα ξανακάνω.
  • Αίτηση: όπως σε παρακαλώ μου δίνεις αυτό;

2 Η αλλαγή της γλώσσας σύμφωνα με τις ανάγκες του ακροατή ή της κατάσταση.

Η γλώσσα μας αλλάζει όταν:
  • μιλάμε σε ένα μωρό από ότι σε ένα ενήλικα
  • δίνουμε πληροφορίες σε έναν άγνωστο
  • μιλάμε στην τάξη από ότι στην παιδική χαρά

3 Η τήρηση κανόνων κατά τη διάρκεια συζητήσεων.
  • Εναλλαγή σειράς: δεν μιλάει μόνον ένας, δίνεται σειρά και βήμα και στους άλλους.
  • Εισαγωγή θεμάτων συζήτησης: προτείνονται θέματα προς συζήτηση.
  • Διατήρηση του θέματος συζήτησης: το να παραμένει κάποιος εντός θέματος και να μην ξεφεύγει.
  • Αναδιατύπωση του νοήματος όταν αυτό δεν είναι κατανοητό.
  • Χρήση μη λεκτικής επικοινωνίας: όπως ο τρόπος που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι εκφράσεις προσώπου και η επαφή με τα μάτια.
  • Απόσταση που στεκόμαστε από τον συνομιλητή μας.
  • Διατήρηση της βλεμματικής επαφής και τη χρήση εκφράσεων προσώπου.

Όταν παρουσιάζονται δυσκολίες

Όταν ένα άτομο παρουσιάζει δυσκολίες στην πραγματολογία:
  • λέει ακατάλληλα ή άσχετα πράγματα κατά τη διάρκεια των συνομιλιών,
  • αφηγείται ιστορίες χωρίς αλληλουχία στη σκέψη,
  • δεν παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία στη χρήση της γλώσσας.

Πότε η πραγματολογία γίνεται διαταραχή;

Υπάρχουν περιπτώσεις που η ικανότητα της πραγματολογίας διαταράσσεται. Η λεγόμενη πραγματολογική διαταραχή μπορεί να εμφανιστεί σε παιδιά καθώς και σε ενήλικες μετά από κάποια εγκεφαλική βλάβη. Επίσης σε αναπτυξιακές διαταραχές και διαταραχές της ανάπτυξης του λόγου και της έκφρασης.

Ο ειδικός θεραπευτής πρέπει να:
  • αξιολογήσει τις πραγματολογικές δεξιότητες του παιδιού σε σχέση με την χρονολογική του ηλικία,
  • αναλύσει τα αποτελέσματα,
  • δημιουργήσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα,
  • δώσει κατευθυντήριες γραμμές για το πώς πρέπει να χειριστούν οι γονείς τις καταστάσεις.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα




Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132