Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
10 τρόποι για να σταματήσετε να φωνάζετε στα παιδιά

 Οι καθημερινές σας υποχρεώσεις μπορεί να μη σας δίνουν το περιθώριο χρόνου ...

Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΠΛΗΡΗΣ ΟΔΗΓΟΣ: ΤΑ 30 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΕΝΑΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ

Προστέθηκε την: 9/5/2016



Πριν προχωρήσετε στην τελική σας επιλογή δείτε πώς μπορείτε να αξιολογήσετε την ποιότητα του παιδικού σταθμού στον οποίο θα στείλετε το παιδί σας. Έχετε στη διάθεσή σας όχι ένα ούτε δέκα αλλά 30 κριτήρια για να επιλέξετε έναν παιδικό σταθμό.

Πρώτη φορά στον παιδικό

Η επιλογή του παιδικού σταθμού που φιλοξενεί το παιδί σας είναι μια ιδιαίτερα αγχωτική καταστάση για σας που θέλετε να εξασφαλίσετε ό,τι το καλύτερο για τα παιδιά σας. Υπάρχουν οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί και οι ιδιωτικοί. Στην πρώτη περίπτωση τα κριτήρια είναι δεδομένα εφόσον υπάρχουν οι απαραίτητες προΰποθέσεις για να επιλεχθεί από τον Δήμο το παιδί σας και να φοιτήσει σε έναν δημοτικό σταθμό. Διαφορετικά θα πρέπει να αναζητήσετε τη λύση του ιδιωτικού σταθμού. Ο βρεφικός σταθμός φιλοξενεί βρέφη από 8 μηνών έως και 2,5 ετών ενώ ο παιδικός από 2,5 έως 5 ετών. Η ιδανική ηλικία για να πάει ένα παιδί στον παιδικό σταθμό είναι περίπου στα 3 χρόνια, αν φυσικά αυτό είναι εφικτό, καθώς από αυτήν την ηλικία και μετά είναι σε θέση να επικοινωνεί καλύτερα. Ο Παιδικός Σταθμός θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει άδεια λειτουργίας αλλά σημαντικό ρόλο θα παίξουν και τα δίδακτρα που απαιτεί ένας ιδιωτικός σταθμός. Δείτε τα 30 κριτήρια που θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε έναν παιδικό σταθμό.

Ο χώρος

1 Ο χώρος πρέπει να είναι καθαρός, μεγάλος, φωτεινός και να αερίζεται επαρκώς.

2 Να υπάρχουν καλά οργανωμένες τουαλέτες, ειδικές για τα παιδιά. Να δίνεται μεγάλη σημασία στην υγιεινή των παιδιών.

3 Να υπάρχει αυλή η οποία να είναι περιφραγμένη, να έχει κατάλληλες τσουλήθρες, κούνιες κ.λπ., να είναι περιποιημένη.

4 Η είσοδος στο κτίριο να κλείνει και να ανοίγει μόνον από το προσωπικό.

5 Να διαθέτει χώρους και για ήσυχο αλλά και για ενεργητικό παιχνίδι.

6 Να υπάρχουν κρεβάτια για μεσημεριανή ξεκούραση.

7 Η κουζίνα να είναι πάντα άψογη και καθαρή. Ρωτήστε πού μαγειρεύεται το φαγητό, απο πού αγοράζονται οι πρώτες ύλες και εάν χρησιμοποιούνται κατεψυγμένα ή όχι προΐόντα.

8 Να μην υπάρχουν εμπόδια στους διαδρόμους, απότομες σκάλες κ.λπ.

9 Να υπάρχει άφθονο παιδαγωγικό υλικό και παιχνίδια ασφαλή για να παίξει το παιδί.

10 Να διαθέτει πλήρες φαρμακείο. Ρωτήστε πώς χειρίζονται την περίπτωση που κάποιο παιδί πρέπει να μεταφερθεί εκτάκτως σε νοσοκομείο.

11 Οι πρίζες στους εσωτερικούς χώρους να είναι ψηλά ή με καπάκι ασφαλείας που να μην τις φτάνουν τα παιδιά. Τα καλοριφέρ να είναι καλυμένα. Να υπάρχει έξοδος κινδύνου (ειδικά σε παιδικούς σταθμούς που είναι σε όροφο).

12 Να υπάρχει πλάνο για την εγκατάλειψη του κτιρίου σε περίπτωση σεισμού ή φωτιάς, να υπάρχουν πυροσβεστήρες και πυροσβεστικές φωλιές κ.τλ.

13 Να είναι η ατμόσφαιρα χαρούμενη και ευχάριστη, τα παιδιά να ακούγονται χαρούμενα, οι παιδαγωγοί να είναι ευδιάθετοι και υπομονετικοί. Γενικά να θυμάστε ότι το προσωπικό όταν είναι ευχαριστημένο από τον εργοδότη και έχει θετική διάθεση κάνει καλά τη δουλειά του. Το δυσαρεστημένο προσωπικό είναι κακοί υπάλληλοι.

Το προσωπικό και ο παιδικός σταθμός

14 Να διαθέτει έμπειρο και εκπαιδευμένο παιδαγωγικό προσωπικό. Μάθετε τι είδους εκπαίδευση έχει ο/η υπεύθυνος και ο/η παιδαγωγός.

15 Να αντιστοιχεί ο αριθμός των εκπαιδευτών στην ομάδα των παιδιών.

16 Να συμφωνείτε με τις μεθόδους πειθαρχίας που χρησιμοποιούνται. Οι φωνές, οι απειλές και οι στερήσεις ως μέσο εκπαίδευσης και πειθαρχίας είναι απαράδεκτες.

17 Να ενθαρρύνονται οι επισκέψεις των γονιών.

18 Να υπάρχει βιβλίο ενημέρωσης, να γνωρίζετε πότε γίνονται οι συγκεντρώσεις γονέων κ.τλ. Να μπορείτε να μιλάτε με την νηπιαγωγό, τον υπεύθυνο, τον διευθυντή. Να υπάρχει γενικά επικοινωνία.

19 Να υπάρχει πρόγραμμα και ποικιλία δραστηριοτήτων για το οποίο θα ενημερώνεστε. Να μη διαθέτει ούτε ένα πρόγραμμα σκέτης «φύλαξης» και ελεύθερου παιχνιδιού αλλά ούτε και ένα σφιχτό πρόγραμμα συνεχών δραστηριοτήτων χωρίς χρόνο για ελεύθερο παιχνίδι. Να υπάρχει μια ισορροπία.

20 Καλό είναι να διαθέτει ψυχολόγο ο οποίος μπορεί να βοηθήσει και τα παιδιά και τους γονείς σε διάφορα θέματα. Ρωτήστε πώς αντιμετωπίζονται οι κρίσεις από το προσωπικό (καυγάδες, δαγκώματα, κ.ά. μεταξύ των παιδιών).

21 Να επιτρέπεται ο σταδιακός αποχωρισμός κατά την ένταξη των παιδιών που για πρώτη φορά πάνε στον παιδικό σταθμό. Ο σταδιακός αποχωρισμός είναι προτιμότερος αλλά πολλοί παιδικοί σταθμοί δεν τον επιτρέπουν. Τι σημαίνει σταδιακός αποχωρισμός; Ότι τις πρώτες μέρες η μαμά ή ο μπαμπάς μπορεί να μείνει με το παιδί στον παιδικό σταθμό για να προσαρμοστεί στο περιβάλλον του σταθμού ή να αφήσετε το παιδί μια ώρα την πρώτη μέρα, μιάμιση ώρα τη δεύτερη μέρα, δύο ώρες την τρίτη κ.ο.κ. μέχρι το παιδί να προσαρμοστεί και να νιώσει άνετα να μείνει στον σταθμό χωρίς να έχει ανάγκη την παρουσία σας.

22 Να επισκέπτεται γιατρός τον παιδικό σταθμό.

23 Να υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς των παιδιών από και προς το σπίτι.

Οι παιδαγωγοί

24 Να δείχνουν ότι αγαπάνε πραγματικά τα παιδιά και τα παιδιά να είναι ευχαριστημένα που βρίσκονται μαζί τους.

25 Όταν θέλουν να επικοινωνήσουν με τα παιδιά να χαμηλώνουν στο ύψος τους.

26 Να καλωσορίζουν τα παιδιά μόλις μπουν στην τάξη.

27 Να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών.

28 Να έχουν κάνει μαθήματα πρώτων βοηθειών.

29 Να είναι διαθέσιμοι να απαντήσουν σε κάθε σας ερώτηση.

30 Η μάθηση να είναι ενεργή. Να υπάρχουν επισκέψεις και βιωματικές δραστηριότητες προκειμένου το παιδί να αφομοιώσει καλύτερα τις νέες γνώσεις.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132