Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: ΠΟΙΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΑΝΗΣΥΧΗΣΟΥΝ;

Προστέθηκε την: 8/3/2016




Οι πρώτες ενδείξεις είναι η δυσκολία στην ανάγνωση και τη γραφή, δεν προλαβαίνει να ολοκληρώσει τις εργασίες του μαζί με τα άλλα παιδιά στην τάξη. Υπάρχουν όμως πολλές άλλες ενδείξεις που καλό είναι να τις προσέχετε.

Πολλές φορές το άμεσο περιβάλλον του παιδιού δεν μπορεί να εντοπίσει τις μαθησιακές δυσκολίες που πιθανόν να έχει ένα παιδί επειδή δεν γνωρίζει τις ενδείξεις. Έτσι οι γονείς συχνά αφήνουν το χρόνο να κυλήσει γιατί νομίζουν πως είναι πολύ μικρό και «δεν έχει μάθει ακόμη» ή ελπίζουν ότι αυτές θα εξαφανισθούν όταν το παιδί μεγαλώσει και ωριμάσει. Ωστόσο, η έγκαιρη παρέμβαση για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών είναι καθοριστική για την ανάπτυξη και την ψυχική υγεία του παιδιού.

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες;
Οι μαθησιακές δυσκολίες αφορούν μια σειρά δυσκολιών που συνδέονται με τη μάθηση.

Ποιες είναι οι πιο συχνές μαθησιακές δυσκολίες;

Δυσλεξία: Προβλήματα στην κατάκτηση και την επεξεργασία του λόγου.

Δυσαριθμησία:
Το παιδί δεν μπορεί να λύσει μαθηματικά προβλήματα ή να εμπεδώσει μαθηματικές έννοιες.

Δυσαναγνωσία: δυσκολίες εντοπισμένες μόνο στην ανάγνωση.

Δυσπραξία: Πρόκειται για ειδική διαταραχή της περιοχής της ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων.

Δυσγραφία:
Το παιδί δυσκολεύεται να γράψει ευανάγνωστα γράμματα ή σε προκαθορισμένο χώρο.

Δυσορθογραφία: Αφορά τη δυσκολία ορθογραφημένης γραφής.

Οπτικοακουστική δυσκολία επεξεργασίας: Το παιδί δυσκολεύεται να αποκωδικοποιήσει τη γλώσσα παρόλο που έχει φυσιολογική όραση και ακοή.

Ποιες ενδείξεις θα πρέπει να σας ανησυχήσουν;


Οι πιο συχνές ενδείξεις είναι όταν το παιδί:

• Μπερδεύει λέξεις που μοιάζουν ηχητικά, για παράδειγμα: γεμίσει -γεννήσει.

• Έχει πολύ φτωχό και περιορισμένο λεξιλόγιο μετά την ηλικία των τριών.

•Κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη.

• Δεν μπορεί να αποστηθίσει παιδικά τραγούδια.

• Δυσκολεύται να αφηγηθεί μια ιστορία ή κάτι που του συνέβη με σωστή χρονική αλληλουχία. Οι προτάσεις του δεν είναι ολοκληρωμένες νοηματικά.

• Δυσκολεύεται να ονομάσει αντικείμενα που βρίσκονται στο άμεσο περιβάλλον του ή επικοινωνεί με χειρονομίες.

• Πιάνει «περιέργα» το μολύβι ή δεν το πιάνει σωστά, κάνει άσχημα γράμματα και μουτζούρες.

• Δυσκολεύεται να σχεδιάσει ορισμένα εύκολα σχήματα.

• Συγχέει τα γράμματα που μοιάζουν οπτικά π.χ. φ/θ, γ/χ.

• Διαβάζει συλλαβιστά, αργά ή σπαστά, χωρίς ρυθμό, χωρίς να ακολουθεί τα σημεία στίξης.

• Ξεχνά τις οδηγίες που δίνει ο εκπαιδευτικός, ξεχνά τα πράγματά του στο σχολείο.

• Δεν μπορεί να μείνει συγκεντρωμένο σε μια δραστηριότητα.

• Δυσκολεύεται στη σωστή χρήση χρονικών επιρρημάτων και στην κατανόηση χωρικών εννοιών.

• Είναι υπερκινητικό.

Απαραίτητη η έγκαιρη διάγνωση

Μην ξεχνάτε πως η έγκαιρη διάγνωση βοηθάει στη σωστή αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών. Ειδικοί επιστήμονες όπως ο ειδικός παιδαγωγός, ο ψυχολόγος, ο λογοθεραπευτής και ο εργοθεραπευτής θα σχεδιάσουν και θα εφαρμόσουν εξατομικευμένα προγράμματα προκειμένου να αντιμετωπιστεί οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία με τον κατάλληλο τρόπο.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132