Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

10 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Προστέθηκε την: 26/2/2016



Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα θέμα που απασχολεί γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά. Μάθετε τις βασικές 10 αλήθειες γι’ αυτές.

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες
Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες είναι αυτές που αντιμετωπίζει το παιδί στην ανάγνωση, στην κατανόηση του λόγου, στα μαθηματικά και στη σύνθεση γραπτού κειμένου. Μια ειδική κατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών είναι και η Δυσλεξία.

1η αληθεια: Οι μαθησιακές δυσκολίες απαιτούν ειδική αγωγή.
Οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζουν την ικανότητα του παιδιού να λαμβάνει, να αποθηκεύει, να επεξεργάζεται, να ανακαλεί ή να επικοινωνεί πληροφορίες. Επομένω , τα παιδιά χρειάζονται έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας, που να ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις τους. Το πρόγραμμα παρέμβασης θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά και να εφαρμόζεται από μικρή ηλικία.

2η αλήθεια: Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν χαμηλή νοημοσύνη.
Κάποια παιδιά μπορεί να έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ενώ κάποια άλλα να είναι στο κατώτερο όριο του φυσιολογικού. Μάλιστα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι πιθανό να έχουν εξαιρετικές ικανότητες σε κάποιες δραστηριότητες που δεν περιλαμβάνονται στη σχολική τάξη. Το γεγονός ότι δε φέρνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στο σχολείο δεν είναι ένδειξη ότι έχουν περιορισμένη νοημοσύνη.

3η αλήθεια: Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να μάθουν.

Τα παιδιά μπορούν και να μάθουν και να φοιτήσουν σε πανεπιστήμιο. Αυτό που χρειάζεται είναι να διδαχτούν και να αξιολογηθούν με διαφορετικό τρόπο.

4η αλήθεια: Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να διδαχτούν μία ξένη γλώσσα.
Βεβαίως και μπορούν αλλά όχι με τον κλασσικό τρόπο διδασκαλίας. Ο πολυαισθητηριακός τρόπος διδασκαλίας είναι απαραίτητος στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας σε παιδιά. Ο εκπαιδευτικός εκτός από τη λεκτική διδασκαλία χρησιμοποιεί χρώμα, εικόνα, ήχο, αφή και σώμα σε μια προσπάθεια παρουσίασης του μαθήματος (γραμματική, λεξιλόγιο, συντακτικό) με βιωματικό τρόπο.

5η αληθεια:Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν οφείλονται σε κακή διδασκαλία.
Δεν φταίει ο δάσκαλος ή η δασκάλα που το παιδί «δεν τα παίρνει». Η κακή διδασκαλία μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα αλλά όχι να δημιουργήσει μαθησιακές δυσκολίες. Η ειδική αγωγή μπορεί να διευκολύνει τη μάθηση συμβάλλοντας στη μέγιστη αξιοποίηση των ικανοτήτων κάθε παιδιού.

6η αλήθεια: Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι τεμπέλικα.
Απλώς αυτό που χρειάζονται είναι περισσότερο χρόνο, προσπάθεια και βοήθεια για να εκτελέσουν τις σχολικές εργασίες. Παρατηρείται συχνά ότι τις εργασίες τους δεν τις ολοκληρώνουν. Αυτό δεν σημαίνει τεμπελιά. Στην πλειονότητα τους τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν άβολα, γιατί δυσκολεύονται να τα καταφέρουν, νιώθουν μειονεκτικά και απογοητεύονται συνεχώς, καθώς, όσο κι αν προσπαθούν, δεν καταφέρνουν να έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο με αποτέλεσμα να τα παρατούν.

7η αλήθεια:Τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν δυσκολίες μόνο στις σχολικές επιδόσεις.

Παρουσιάζουν συχνά κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες. Ο σημαντικότερος στόχος σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης πέρα από την απόδοση στο σχολείο είναι να βοηθήσουμε το παιδί να νιώθει καλά συναισθηματικά και να ενταχθεί ομαλά στην ομάδα των συνομηλίκων του.

8η αλήθεια: Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν θεραπεύονται.
Οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο και ένταση σε κάθε άτομο. Συνοδεύουν το άτομο και στην ενήλικη ζωή όμως η εξέλιξή τους επηρεάζεται σημαντικά από την πρώιμη παρέμβαση. Όσο νωρίτερα διαγνωστεί ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες και όσο πιο άμεσα ακολουθήσει ένα πρόγραμμα παρέμβασης, τόσο καλύτερη είναι η πρόγνωση της πορείας των δυσκολιών.

9η αλήθεια: Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν μπορούν να διαγνωστούν πριν την πρώτη δημοτικού.
Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να διαγνωστούν αφού το παιδί έχει διδαχθεί γραφή και ανάγνωση. Συνήθως η πρώτη αξιολόγηση μπορεί να γίνει μετά το Δεκέμβριο της πρώτης δημοτικού. Στην προσχολική ηλικία ενδέχεται να υπάρχουν μόνο κάποιες ενδείξεις που καλό θα ήταν να ληφθούν υπόψη από τον εκπαιδευτικό και τον γονέα οι οποίες όμως δεν καθορίζουν ότι το παιδί θα παρουσιάσει μαθησιακές δυσκολίες.

10η αλήθεια: Η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών δεν γίνεται μόνον από έναν ειδικό.
Η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών γίνεται από ομάδα ειδικών: παιδοψυχίατρο, ψυχολόγο, ειδικό παιδαγωγό, λογοθεραπευτή και εργοθεραπευτή. Επίσης, ένας γονιός δεν μπορεί να κάνει διάγνωση, αλλά αν έχει υποψίες ότι το παιδί του δυσκολεύεται να εκφραστεί ή να κατανοήσει τον προφορικό ή γραπτό λόγο, δυσκολεύεται στη γραφή, στην ανάγνωση και στα μαθηματικά, στην οργάνωση του χρόνου και του καθημερινού του προγράμματος θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε ένα Κέντρο Ειδικών Θεραπείων για να γίνει έγκαιρη και έγκυρη αξιολόγηση.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα



Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132