Οι Υπηρεσίες μας
Άρθρα-Νέα
Πως το παιχνίδι βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών ! Τι λέει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού κ...

Πώς οι εκρήξεις θυμού του παιδιού κάνουν καλό

Η ελεύθερη έκφραση του θυμού, εφόσον δεν ξεπερνάει κάποια όρια και το παιδί δεν ...

Το παιδί μου έχει βραχνή φωνή. Είναι δυσφωνία;

Έχει το παιδί σας βραχνή φωνή, καθαρίζει συνέχεια τον λαιμό του ή πονάει όταν κα...

Αναζήτηση
Χρησιμοποιείστε την παρακάτω φόρμα για να βρείτε τις υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν:

12 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Προστέθηκε την: 22/1/2016




Tο μαγείρεμα με τα παιδιά είναι σημαντικό επειδή δεν τρέφει μόνο το σώμα τους αλλά και το μυαλό τους, διδάσκοντάς τους σημαντικές αναπτυξιακές δεξιότητες.

Καθένας κερδίζει όταν μαγειρεύετε κάτι μαζί. Ενεργοποιήστε τα παιδιά ώστε να μπουν με κέφι στην κουζίνα και να μάθουν πως η μαγειρική δεν είναι αγγαρεία αλλά ένας αποτελεσματικός τρόπος για να διασκεδάσουν, να δημιουργήσουν, να εκφραστούν και να προσφέρουν μικρές απολαύσεις στον εαυτό τους και στους άλλους. Εδώ είναι οι 12 λόγοι για τους οποίους το παιδί σας θα πρέπει να μάθει πώς να μαγειρεύει.

1 Ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του
Όταν το παιδί βοηθά στην προετοιμασία ενός γεύματος έχει την αίσθηση της υπερηφάνειας για το δημιούργημά του και μαθαίνει πώς να ολοκληρώνει έναν στόχο. Συμβάλλει στο τελικό αποτέλεσμα (άσχετα αν είναι νόστιμο ή όχι) και νιώθει ισότιμο μέλος της ομάδας. Έτσι τονώνεται η αυτοπεποίθησή του.

2 Αυξάνεται η φαντασία του
Η μαγειρική και η ζαχαροπλαστική διδάσκουν στο παιδί να χρησιμοποιεί τη φαντασία του και να οραματίζεται το τελικό αποτέλεσμα. Επιπλέον του δίνεται η δυνατότητα να διακοσμήσει το πιάτο του και έτσι έχει την ευκαιρία να δείξει τη δημιουργικότητά του.

3 Αναπτύσσεται ο οπτικοκινητικός συντονισμός
Ο αθλητισμός και οι τέχνες, δεν είναι οι μόνοι τρόποι που διδάξουν στο παιδί πώς να συντονίζει χέρια και μάτια. Καθώς το παιδί χρησιμποιεί διαφορετικά συστατικά για να τα αναμείξει στο μπολ αυτό βοηθά στο να κινεί χέρια και μάτια μαζίκαι να αναπτύξει τη χωρική σκέψη. Η χωρική σκέψη έχει παραγκωνισθεί στον τομέα της εκπαίδευσης από άλλες μορφές σκέψης (λεκτική, μεταφορική, υποθετική και μαθηματική). Αυτή η ξεχωριστή μορφή σκέψης έχει τρία συστατικά: έννοια του χώρου, εργαλεία αναπαράστασης και συλλογιστικές διαδικασίες.

4 Βελτιώνεται η λεπτή κινητικότητα
Εργασίες όπως η ανάδευση, η ανάμιξη, το πλάσιμο της ζύμης βοηθούν στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Η λεπτή κινητικότητα σχετίζεται με το πόσο ικανό είναι το παιδί να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του για να χειρίζεται με επιδεξιότητα διάφορα αντικείμενα. Μπορείτε να του δώσετε ζύμη για να ανοίξει ή να ανοίξει κάποια πράγματα όπως π.χ. τη σακούλα από το αλεύρι ή το βούτυρο και θα έχει την ευκαιρία να νιώσει και τα διαφορετικά υλικά και υφές.

5 Ενισχύει τις μαθηματικές ικανότητες
Οι βασικές μαθηματικές δεξιότητες που χρησιμοποιείτε καθημερινά στην κουζίνα ενισχύουν και τη μαθηματική σκέψη των παιδιών. Μια απλή πρόσθεση, αφαίρεση, μέτρηση υπολογίζουν την ακριβή ποσότητα της συνταγής. Μη βασίζεστε μόνο στο πώς να ακολουθήσουν τις οδηγίες. Κάντε ερωτήσεις στο παιδί όσο μαγειρεύετε όπως πχ. «αν χρειαζόμαστε τρία αυγά και έχουμε ήδη προσθέσει ένα, πόσα αυγά χρειαζόμαστε;»

6 Διδάσκει την αιτία και το αποτέλεσμα
Μπορείτε να αναμείξετε δύο υλικά μαζί και πουφ! Οι αλλαγές στην υφή γίνονται σε μια στιγμή. Στη συνέχεια ψήνονται στο φούρνο και μετά από 20 λεπτά φαίνονται εντελώς διαφορετικά. Αυτές οι έννοιες της αιτίας και του αποτελέσματος είναι κοινές στον καθημερινό συλλογισμό μας, αλλά τα παιδιά μαθαίνουν ακόμα πώς οι ενέργειές τους μπορεί να δημιουργήσει αλλαγές.

7 Εκπαιδεύεται στις υγιεινές τροφές
Μαγειρεύοντας μαζί, όχι μόνο του διδάσκει πολύτιμες δεξιότητες μάθησης αλλά του παρέχει κι ένα υγιεινό, ισορροπημένο γεύμα με θρεπτικά συστατικά ενώ παράλληλα εκπαιδεύει την αφή, την όσφρηση και την όρασή του. Αντί να μεγαλώνει τρομοκρατημένο στο άγγιμα του μπρόκολου μαθαίνει να διαχειρίζεται τα υλικά της κουζίνας επειδή από πολύ μικρή ηλικία συμμετέχει στο μαγείρεμα. Επιπλέον, μαθαίνει ότι στον κόσμο αυτόν δεν υπάρχουν μόνον τηγανητές πατάτες και μακαρόνια άλλα ψημένος σολομός ή καστανό ρύζι με λαχανικά. Τέλος, όταν το παιδί καθίσει στο οικογενειακό τραπέζι, έχοντας συμβάλλει στο μαγείρεμα, νιώθει ότι αυτό που τρώει είναι το «δικό του» φαγητό, κάτι που το κάνει ακόμα πιο νόστιμο και υγιεινό. Τα παιδί τρώει με μεγαλύτερη όρεξη κάτι που έχει μόνο του μαγειρέψει.

8 Το παιδί γίνεται πιο υπεύθυνο

Όταν ένα παιδί μαγειρεύει γίνεται πιο υπεύθυνο αφού μαθαίνει να ακολουθεί τις οδηγίες, τους κανόνες σχετικά με την ασφάλεια και την καθαριότητα. Το να καθαρίζει την κουζίνα και να τακτοποιεί τα πράγματα είναι κάτι που θα το κάνει πιο αυτόνομο. Όταν πάει αργότερα στο πανεπιστήμιο κι όταν φτιάξει το δικό του σπίτι θα είναι αυτάρκες στον τομέα αυτόν.

9 Βελτιώνεται η ανάγνωση
Είτε θέλετε να γράψετε εσείς τις οδηγίες ή να ακολουθήσετε μία συνταγή, με σκοπό να προετοιμάσετε ένα φαγητό θα πρέπει να διαβάσετε τη συνταγή βήμα-προς-βήμα και τον κατάλογο των συστατικών. Αφήστε το παιδί να σας βοηθήσει και να εξασκήσει τις δεξιότητες της ανάγνωσης αλλά και της γραφής.

10 Διδάσκει την επίλυση προβλημάτων
Βάλατε λάθος υλικό στη συνταγή; Αντί να τρελαθείτε επειδή κάτι πήγε στραβά, όπως τα μικρά παιδιά τείνουν να κάνουν, διδάξτε στο παιδί πώς να το αντιμετωπίσει. Εξηγήστε ότι μπορεί να αντικαταστήσει το ένα υλικό με άλλο συστατικό και συνεργαστείτε για να διαλέξετε αυτό που θα μπορούσε να λειτουργήσει καλύτερα.

11 Ενισχύει τους οικογενειακούς δεσμούς
Η σχέση που αναπτύσσεται στην κουζίνα είναι πολύ σημαντική για εσάς και το παιδί. Καθώς τα χέρια του είναι απασχολημένα με τις ζύμες θα μοιραστεί μαζί σας τις εμπειρίες της ημέρας του. Επίσης, το μαγείρεμα ενισχύει την επικοινωνία μεταξύ σας: μπορείτε να σχεδιάσετε το επόμενο γεύμα, να μιλήσετε για τα αγαπημένα σας φαγητά, να αποφασίσετε ποιον θέλετε να προσκαλέσετε σε δείπνο ή να υποδύεσετε ότι είστε σεφ σε ένα πολυσύχναστο εστιατόριο.

12 Αναπτύσσεται η συνεργασία
Στην κουζίνα κατανέμονται ευθύνες και συνεργάζονται όλοι με έναν κοινό σκοπό. Το παιδί μαθαίνει όχι μόνο πώς να συναναστρέφεται με τους άλλους, αλλά και πώς να εργάζεται δίπλα-δίπλα, εστιάζοντας στις δικές του θέσεις εργασίας.

Δημοσιογραφική επιμέλεια: Φίλια Μητρομάρα


Ίσιδα, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών | Ηρώων Πολυτεχνείου 87, Πειραιάς | Τηλέφωνο: 210 4535 078, Κινητό: 6978 069132